۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۰۴

مردم چهارمحال و بختیاری خواستار رفع مسئله آب استان شدند

مردم چهارمحال و بختیاری خواستار رفع مسئله آب استان شدند

شهرکرد- مردم چهارمحال و بختیاری با حضور مقابل استانداری، خواستار رفع مشکل آب در استان شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، طی سال‌های اخیر با تغییر اقلیم و کاهش بارش‌ها چهارمحال و بختیاری دچار بحران آبی شده است به گونه‌ای که ۲۰۰ شهر و روستا این استان با تانکر آب رسانی می‌شود.

عدم توجه مسئولان و وعده‌های عملی نشده همچون تکمیل نشدن طرح انتقال آب «بن» - «بروجن» که برای تأمین آب نیمی از مردم استان طراحی شده، گلایه‌مندی مردم چهارمحال و بختیاری در پی داشته است.

در تجمع امروز عصر، مردم چهارمحال و بختیاری مسیر «میدان انقلاب» تا «چهار راه دولت» در شهرکرد را طی و در مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری اجتماع کردند و با سر دادن شعارهایی برای رسیدگی به موضوع آب سر دادند.

چهارمحال و بختیاری که روزی ۱۱ درصد آب کشور را تأمین می‌کرد امروز دچار بحران آبی شده و ۱۰ دشت استان ممنوعه و ممنوعه بحرانی شده است به گونه‌ای که دشت «خانمیرزا» با فرونشت بیش از یک متری مواجه است.

چهارمحال و بختیاری طی سال گذشته کمتر از حق آبه خود برداشت کرده و مازاد آب به استان اصفهان انتقال یافته است.

کد خبر 5357395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      8 3
      مردم اصفهان اگه حالیشون بود چندتاکارخونه فولاد داخلشه که مال دولت وسرمایه داران خارج نشینه تمام سهم مردم وکشاورز نصیب اینهامیشه درصورتیکه نهایتش ده هزارنفرمردم اصفهان درون این کارخانه ها کارمیکنن باقیشون مال استانهای دیگه هستن اگه حالیمون بودیخاطرده هزارشغل وچندتاسرمایه دار گردن کلفت نبایداینهمه ...
    • وجیهه IR ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      0 12
      آب اصفهان رو پس بدید.
    • فرهاد IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      1 0
      با این مشکل کم ابی باید جنگید تا پیروز شد .البته باهم دیگه هر کدوممون ابو میکشه طرف خودش این به اتحاد ملی ظربه میزنه اب باید عادلانه تقصیم بشه نه نژاد گرایانه وحزبی این یعنی شکاف وهرج ومرج در منابع .
    • ص IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      7 0
      چرا باید در استان کویری اصفهان کشتِ برنج وجود داشته باشد که به آب فراوان نیاز دارد؟؟چرا باید در چنین استانی صنایع فولاد و ذوب آهن ایجاد شده باشد که مصرف آب سرسام آور دارند؟؟
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      3 0
      چهارمحال خودش تشنس اب بده اصفهان !دور از عقل انصافه بشمترید ببینید اصفهان چند کانال تونل اب از چهارمحال برده نقطه ضعف از خود اصفهانه