۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۵۱

پنجره مهر؛

اعتراض مردم چهارمحال و بختیاری به مسائل آبی

اعتراض مردم چهارمحال و بختیاری به مسائل آبی

شهرکرد- مردم چهارمحال و بختیاری با حضور در خیابان و اجتماع مسالمت‏‌آمیز گلایه خود را به مدیریت آبی نشان دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، طی سال‌های اخیر با تغییر اقلیم و کاهش بارش‌ها چهارمحال و بختیاری دچار بحران آبی شده به گونه‌ای که ۲۰۰ شهر و روستا این استان با تانکر آب رسانی می‌شود.

عدم توجه مسئولان و وعده‌های عملی نشده همچون تکمیل نشدن طرح انتقال آب «بن» - «بروجن» که برای تأمین آب نیمی از مردم استان طراحی شده، گلایه‌مندی مردم چهارمحال و بختیاری در پی داشته است.

کد خبر 5357417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ص AE ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      92 22
      چهارمحال و بختیاری آب شرب ندارد....آااااب شرررررب...نه آب برای کشاورزی...نه آب برای صنعت...این چه عدالتی ست که آب را از سرچشمه به کویر می‌برند تا کویر را آباد کنند و سرچشمه را خشک؟؟؟
      • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        28 46
        پس ۳هزار حلقه چاه جدید که زدید آبش را چکار کردی؟ اب را پمپ میکنید نوک کوه برا باغات بی ثمر که هرسال سرما میزنه که پول بیمه اش را بگیریدو در خانه بنشینید بخورید؟؟؟ دیگه دوره هوچیگری تمام شده خبرها زود میرسه
      • ایرانی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        24 64
        یه سربزن به سامان ببین تانوک کوه آب بردن برای کاشت درخت بادام هلوگردو یه کم دست از زیاده خواهی بردارید
      • .... IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        22 3
        اصفهان رتبه ی ۲۶ را از نظر بارش دارد...اما ازنظر داشتن صنایع آب بر، رتبه ی سوم را دارد...چرا باید در خاک بی حاصل اصفهان، کشت برنج وجود داشته باشد...چرا در این استان اینقدر صنایع آب بر وجود دارد؟
      • فرزاد IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
        9 3
        ما حداقل آب میبریم نوک کوه بادوم و هلو آب میدیم نه اینکه بذاریم پای فضای سبز و آب بازی تو زاینده رود.
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      85 27
      والا چهار محال آب نداره بعد اصفهانیا از کجا آب می خوان. کشاورزی اقلیمی
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      86 25
      اینجا چهارمحال ه بردن آب محاله
      • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        7 23
        بیشین بینیم بابا
    • ایمان IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      76 12
      درود به شرف وغیرتشون حالا بختیاری اینجا خودشا نشون میده که از مال جون وناموسش چه در گذشته وچه در حال وچه در اینده با چنگ ودندون محافظت میکند
      • درودبرغیرت IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        48 14
        ۱
    • یاس IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      13 22
      😂
    • میترا IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      71 15
      اب حق مردم مظلوم چهارمحال است و چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
    • مجید IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      19 22
      *(مردم محترم اصفهان به هوش باشید ؟؟؟)* ❄️ همه ملت ایران نیک میدانند که استان اصفهان بعد از استان سیستان و بلوچستان و استان یزد سومین استان خشک ایران با آورد آبی نزولات آسمانی سالانه حدود ( 95 ) میلیمتر است، در اینکه مردم شریف استان اصفهان برای حیات زندگی خود به آب شرب احتیاج دارند هیچ شکی نیست و دول
      • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        33 16
        اب شرب دارند از چهارمحال میبرند . آب برای آب بازی میخاند اب برای پارکای جدید کارخانه های جدی برای پیاززکاری میخاند
      • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        34 13
        اصفهان بزرگ ترین دلیل کم ابی استان‌چهارمحال بختیاری برو ببین چقد صنعت دارن چقد شهرک صنعتی زدن فضاسبز اصفهان با فضاسبز مازندارن فرقی نداره کشاورزهاشو ،بعد چهارمحا خودش دنیای اب داره برا صنعت و کشاورزی کشاورزاش بی اب هستن و جوناشون بیکار
      • امید IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        2 9
        جوناتون توشهرخودتون بیکارند خیلیاشون اومدنداصفهان کارمیکنندای کاش تو شهراصفهان فقط اصفهانی زندگی میکرداخه براچی ازشهردیگه میانداینجا خودمون هم نمیتونیم نفس بکشیم والابخدابمونید شهرخودتون
      • نادرپ IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
        3 0
        بمونیم نوشهر خودمان شما راحت باشید ،اون زمان که اومدیم با محمود افغان جنگیدیم شما خواب بودید حالا بدیم اون موقع کجا بودید
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      29 13
      وقتشه به خودمون بیایم حق آیندگانمان روپاسداری کنیمدر این برهه اززمان پیامدش سرنوشت سازه مابایدیکباربراهمیشه میمون روبکوبیم وی نه این اصفهونیها ازخودمو ن هم بیرونمون میکنن .....سپاس ازغیرت وهمدلیتان
      • ناشناس IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
        0 0
        آقا یا خانم استان هم جوار، دیگه استان مارا شما به نابودی کشیدید دیگه کشاورزی هم که می‌شد به عنوان شغل باشه دیگه نیست پس چیکار کنند بمونن شهرکرد خشک وبی آب وخرج زندگیشون را از کجا بیرن تو میدی اصفهانی خسیس
      • ناشناس IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
        0 0
        آقا یا خانم استان هم جوار، دیگه استان مارا شما به نابودی کشیدید دیگه کشاورزی هم که می‌شد به عنوان شغل باشه دیگه نیست پس چیکار کنند بمونن شهرکرد خشک وبی آب وخرج زندگیشون را از کجا بیرن تو میدی اصفهانی خسیس
    • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      22 11
      بایددرطرحهای ابی کشورتجدیدنظراساسی شودچطوردروسط کویربرنج کاری وذوب اهن انجام میشود به چه قیمتی به قیمت خشکاندن استانهای دیگر
    • IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      7 21
      لطفا سد بسازید. سد خیلی خوب است.
    • آنا IR ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      20 23
      با احترام فراوان به همه ایل های بختیاری و حق دادن به ایشان باید بگویم گویا خبر ندارند در استانشان چه خبر است. تمام کوه های شما به دلیل سدهای اشتباه دوره احمدی نژاد پر از آب است. در واقع شما آب دارید ولی محبوس است. یک علت ایجاد سد بستن زاینده رود که حق اصفهانی نیست. تحقیق کنید لطفا.
      • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        13 7
        اگر منظور شما سدهای خاکی است که باید بگم مثلا در روستای ما قناتی بود که خیلی هم کم آب بود برای اینکه استفاده درستری از آب آن بشود سد خاکی زدیم و آب راجمع کردیم این آب اصلا به جاری شدن نمی رسید مطمئن هستم بیشتر سدهای خاکی ربطی به رودخانه های بزرگ کارون وزاینده رود ندارند بلکه روی چشمه های ریز و محلی
    • IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      36 25
      به جای بردن آب به اصفهان یه فکری برای خشک شدن چشمه کوهرنگ کنن مسئولین
    • نادرپور IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      38 27
      برادران اصفهانی حق با شماست مقصر ما بختیاریها بودیم که موقعی که محمود افغان اصفهان را تصرف کرد ما بختیاریها به مقابله با ارتش محمودافغان به جنگ با آنها رفتیم ولی شما اون موقع خواب بودید هنری که نداشتید ،اصفهان با آب ما گلستان میشود آب نباشد مثله الان ویرانه هست ،حقه آبه شماهم که ازسدکوهرنگ‌داشتید‌خش
      • ایرانی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        36 18
        فعلاکه تمام بختیاری‌ها دارن تواصفهان کارمیکنن وزندگی شون میچرخونن
      • ایران IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
        2 3
        پس جمع کنید از اصفهان برید شماها که اصفهان براتون مثل پاریس می مونه فقط در یک شهرستان نجف آباد سه منطقه: یزدانشهر و فیروزاباد و آزادگان فقط و فقط بختیاری هستن که از منابع اصفهان استفاده میکنن فقط لعنت بر کسانی که ناکارآمدی خودشان را پنهان میکنن و هموطنان چند استان از کشور را بجون یکدیگر انداختن و
    • مردم IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      25 19
      بن وبروجن از کارون باید اب بگیرد نه از زاینده رود اینقدر نمک نشانس نباشید هرچی ما هیچی نمگیم رودخانه زاینده رود از زمانیکه دنیا بوجود امده وجود داشته اگر همین ذوب اهن وفولاد وکارخانه های دیگر در اصفهان نبود چه میکردید ببشتر مردم چهارمحال در این کارخانه ها کار میکنند اب دارند به یزد وکاشان وقم میدهند
      • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        15 4
        سلام اگه فاضلاب شهرو درست مدیریت کنن صنایع فولاد میتونن سر پا بمونن مشکل اصفهان اینه که اب رو برای کشاورزی و صنایع میخوان نه برای خوردن !!!!
      • مهدی IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        2 15
        بی خود از کارون مگر کارون بی صحابه
    • رضا IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      13 30
      این آب حق همه ایران است ،بستن آب بر روی اولاد حضرت زهرا ،تکرار تاریخ ،در این بیست سال انجام شده است ،شعار بردن آب محاله از حلقوم ناسیونالیستی ،عجبا ،دوران احمدی نژاد گذشته که در استان شما فریاد زد این آب حق شماست ،شما با گسترش زمینهای بیابانی حق مردم اصفهان را خورده آید ،مال حرام در شکمهایتان نمی گذ
      • بابادی IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        29 8
        اب میخاید؟؟؟ اگه برای شرب باشه مشکلی نیست اما چرا باید در استان کویری کارخانه هایی ایجاد شود ک ب اب فراوان احتیاج دارند؟؟؟؟ چرا باید در استان کویری برنج کاشته شود؟؟؟
      • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        12 3
        برادر جان آب شرب اصفهان و یزد و بقیه که دارد میاید ... مشکل ما با تونل ها و سوراخ سوراخ کردن کوهاست
      • هرمز IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        5 0
        شما اشتباه می کنید آب شرب می آید برای اصفهان و یزد تا گاوبندی ولی مسئله اینجاست که می‌خواهد تونل دهنه کوه بزنند و این کار امکان پذیر نیست و مردم نمی گذارد چون خشک‌میشود سازمان ناسا هم دستور خرابی کل تونل‌ها را داده است کسی حق ندارد در کوهستان تونلی بزند اگر خود استان برای مردمش تصمیم بگیرد
    • علیرضا ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      24 2
      تا زمانی که افراد بزرگ به کارهای کوچک و افراد کوتوله و کوچک به کارهای بزرگ گمارده شوند . وضعیت از این هم بدتر خواهد شد
    • داود کیهانیان AE ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      23 19
      تعداد زیادی ازمردم چهار محال وبختیاری به استان اصفهان مهاجرت کردند واز امکانات این استان بدونه کوچکترین مشکل استفاده میکنند العان استان در وضعیت قرمز قرار دارد به جای کمک پا در گلوی این استان نگدارید
      • بابادی IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        22 8
        اگه مهاجرت کردن خونه گرفتن پول دادن خریدن اما شما چی؟؟ این صنایعی ک اب فراوان نیاز دارند یه ریال بابت اب میدن ب مردم ما؟؟؟
      • ناشناس IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        3 5
        کشاورز های اصفهانی هم‌ پول حقابه دادن برو تحقیق کن بعد حرف بزن
      • A GB ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        11 4
        کاش یکم روتون رو کم می‌کردید خیلی پرو اید بعضی از روستاهای خود چهارمحال آب ندارن بخورن چرا باید بدیم به شما؟؟؟؟
      • داوود IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        7 14
        همین حضور چهارمحال ها و خوزستانی ها اصفهان را آباد کرده و رونق می‌دهد
      • دانیال IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        1 7
        جواب آقای بابادی سلام عزیز . بله پول دادند و حق آبه گرفتن سالیان سال است و هنوز شما خبر ندارید
      • بابادی.، جواب اقای دانیال IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
        2 1
        ایا صنایع پول دادن؟؟؟؟ اگه دادن ب کی دادن؟؟؟
      • بابادی IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
        1 0
        اقای دانیال و اقای ناشناس اگه کشاورزان پولی هم دادن ب خاطر اب نبود و ب خاطر هزینه ی لوله کشی بود
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      3 6
      ظلم نکنید حق الناس رو رعیت کنید رحمت الهی جاری خواهد شد
      • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        14 7
        ظلم يعني کندن تونل وبرنج کاری در اصفهان
    • محمد IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      9 20
      بیابان تا بیابان گردو وبادام وهلو کاشتید واکثرا آمدید تو اصفهان و اطراف اصفهان نشستید طلبکار هم هستید شغلها و...... اشغال کردیدتو اصفهان پس برگردید به همان جا آب خوردن اصفهان رو هم نخورید ما آب کم نمیاریم
      • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        13 10
        رحمت به شیری که تورا خورد ،بیابانهای اصفهان را آی به ما انداختید آی انداختید بعد آبی که حق خودمان بود را بامنت بهمون دادید
      • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        21 14
        دوست داشتیم آب داریم هرکاری دلمون بخاد باش میکنیم ...پس به شماها بدیم تا اب بازی راه بیندازید....بعدش هم این بختیاریها هستن که اصفهان رو اباد کردن وگرنه اصفهانی که هزارتومن هم ته جیبش نداره...
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      5 8
      مردم اصفهان فقط و فقط مدیریت اب و مشخص کردن میزان اب هر زمین کشاورزی و همچنین اولویت محیط زیست و شرب را با نظارت سخت دولتی و قانونی قوه قضاییه وبرخورد سفت و سخت و پیشگیرانه ی قانون را خواستارند، مردم اصفهان اجرای سفت و سخت قانون را خواستارند که با نظارت شفاف و سیستم های اینترنتی و الکترونیکی بر تمام
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      15 4
      من به عنوان یک لر از اقوام رنگارنگ اصفهانی به مردم چهارمحال حق می دهم و. خواستار مدیریت و نظارت قانونی و همچنین برخورد با برنج کاران و درخت هایی که اب زیادی مصرف می کنند از سرچشمه تا تالاب چه در استان شهرکرد چه اصفهان هستم و ان باغ هایی که در بیست سال پیش بدون تفکر ساخته شده از بین ببرند و ذوب اهن و
    • ناشناس GB ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      6 24
      باشه بابا کشتید خودتونو حالا کی خواسته ازچهارمحال آب ببره ذوب آهن وفولاد اصفهان سرمایه گذاری کردن برای انتقال آب از خلیج فارس...شماهام آرزوی تعطیلی وانتقال صنایع اصفهان به شهرهای دیگه را درخواب هم نخواهید دید
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      22 1
      مردم به جای افتادن ب جون هم، باید بیفتن ب جون مسئولین بی کفایت که کشور را به این روز انداختن. ما همه هم وطن هستیم، اصفهان و چهارمحال و قم و یزد فرقی نداره. اینکه زاینده رود اصفهان از کوهرنگ چهارمحال سرچشمه میگیره جزو پدیده های طبیعیه که از اول بوده و ساخته دست کسی نیست
    • بختیاری IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      18 3
      مردم چهارمحال و بختیاری مخالف بردن آب شرب نیستند آب شرب رو سالهاست بردند و دارند استفاده میکنند . ما خالف تونل ها و سوراخ سوراخ کردن کوه های استان هستیم متا مخالف تونل کوهرنگ3 تونل جهنمی بهشت آباد هستیم وگرنه آب شرب الان اصفهان و یزد و کاشان و قم که الانم دارند استفاده میکنند
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      16 2
      تونلها برای زیاده خواهی یزد و اصفهان و کرمان چهرمحال رو خشکانده است
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      17 16
      باسلام شما اهالی محترم استان چهار محال بختیاری اگر اینهمه استعداددرتولید آب دارید پس چرا الان درماندید وبه اصفهانی‌ها بدو بیرا میگید بعدشم رودخانه زاینده رود یک پدیده خدایی ودست هیچ بشری دربوجد آوردن آن دخالت نداشته وبطور طبیعی سیراب کننده فلات مرکزی ومنطقه زاگرس بوده واز قتی دست بشر درتغییر اقلیم
      • بابادی IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        7 1
        تونل ها و سوراخ کردن کوه ها پدیده ی طبیعیه ایا؟؟؟
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      4 18
      باسلام شما اهالی محترم استان چهار محال بختیاری اگر اینهمه استعداددرتولید آب دارید پس چرا الان درماندید وبه اصفهانی‌ها بدو بیرا میگید بعدشم رودخانه زاینده رود یک پدیده خدایی ودست هیچ بشری دربوجد آوردن آن دخالت نداشته وبطور طبیعی سیراب کننده فلات مرکزی ومنطقه زاگرس بوده واز قتی دست بشر درتغییر اقلیم
    • مهدی IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      15 9
      نصف جهان نتون چی شد حالا فهمیدیدبام ایران اصفهانا نصف جهان کرده بود
      • A GB ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        6 1
        درود بر تو👏👏👏👏👏👏
      • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
        0 1
        به یاد داشته باشید از کجا آمده و کی به شما اسکان داده
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      13 4
      آب برای کشاورزی و صنعت در خوزستان و اصفهان و یزد مصرف می شود در حالی که در چهارمحال و بختیاری آب برای شرب ندارد
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      7 0
      واقعا ن سخت شده خدایا خودت رحمت بفرست بخاطر اشک چشم مادران زاگرس 🌺🌺🙏🌺🌺
    • آراد IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      14 6
      نه به انتقال آب
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      10 8
      برادران چهار محال بختیاری،بسیاری ازهمشهریان شما در اصفهان زندگی میکنن،در اصفهان کار میکنن،از خدمات پزشکی اصفهان استفاده میکنن.آیا رواست که آب برود یزد و ما مردم اصفهان و چهار محال از این آب بی نصیب باشیم و به جان همدیگر بیفتیم.
      • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        9 5
        اگه چهارمحالیا اصفهان زندگی میکنن و از امکاناتش استفاده میکنن از قلمرو شخصی کسی استفاده نکردن و پولشا میدن و هزینشا تقبل کردن ، یعنی شما اصفهانیا کلا اصفهان موندید و جایی مهاجرت نکردید ، اگه اصفهان کار میکنن از بازو و نیروی خودشون دارن استفاده میکنن ، برا آبادی سامان هم زورتون نیاره ویلاهاش که مال ش
      • بابادی IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        6 2
        عزیز من مشکل ما چهارمحالیا اینه ک شما اب رو برای الزامات نمیخاین شما این اب رو صرف صنایع و برنج و.. میکنید اگر هم چهارمحالی ها تو اصفهانند اینو بدون ک یه روزی همین بختیاری ها بودن ک برای اصفهان جنگیدند بدون ک اگه تو اصفهان هستن پول میدن مجانی نیست ک
    • کشاورز سابق IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      5 13
      سلام اصلا کاری ندارم تجمع مردم اصفهان قانونی و خوب است و تجمع مردم شهرکرد هنجار شکنانه و غیر قانونی و به قول برخی ها آشوب گرانه فتنه گرانه گرانه گرانه گرانه و .... با هر تونل یک چیز از دست دادیم چشمه ها خشک شدن رود ها خشک شدن حتی قنات ها خشک شدن هزارتا تونل دیگه بزنید دیگه ابی وجود نداره که ببرید با
    • کشاورز سابق IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      5 3
      ادامه نظر قبلی با هر تونل یک چیز از دست دادیم چشمه ها خشک شدن رود ها خشک شدن حتی قنات ها خشک شدن هزارتا تونل دیگه بزنید دیگه ابی وجود نداره که ببرید با تونل پولتون را دور میریزید چون ابی نیست . هیچ فعال محیط‌زیست کک نیشش نزد این همه رود خشک شد و چشمه و.... به درک حق ابه چهارمحال از آب خودش ده درصده
    • کشاورز سابق IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      8 1
      ادامه نظر قبلی حق ابه چهارمحال از آب خودش ده درصده که همون را هم ندادن بسیاری از شهر و روستا ها برای اب شرب دچار مشکل هستند .... اما صنایع و کارخانه ها یزد اصفهان اب کافی دارند خدارا شکر من نمی‌گویم سی سه پل را پر اب نکنید ولی حد اقل اب شرب مردم استان چهار محال را محیا کنید کشاورزی هم باج سیبیلتان
    • کشاورز سابق IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      7 1
      ادامه نظر قبلی استان چهار محال را محیا کنید کشاورزی هم باج سیبیلتان بعدش سی سه پل را پر اب کنید از همون اول هم زاینده رود رودخانه فصلی بود چهار محال بختیاری استانی پر اب زیبا و سرسبز با چشمه های زیاد رود خانه های خروشان بود و امروز اب شرب هم ندارد بخاطر تونل ها و انتقال های اب نامتعارف به اصفهان
    • کشاورز سابق IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      7 1
      ادامه نظر قبلی انتقال های اب نامتعارف به اصفهان تونل های که آشکار کشیدن و ظرفیتش را یک دهم کمتر اعلام کردند و دها برابر بیشتر از حق ابه اب بردند . و بسیار طرح های غیر قانونی و مخفی انتقال اب به اصفهان یزد و.. وحتی تازگی ها زیاده خواهی های خوزستان هم اضافه شده که البته دیر رسیده و دیگر این استان اب
    • کشاورز سابق IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      6 1
      ادامه نظر قبلی شده که البته دیر رسیده و دیگر این استان ابی ندارد .
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      20 3
      آی مردم چهارمحال و اصفهان که باهم مثل خروس جنگی شدید ،گذر پوست به دباغ خونه می افته ، ما با هم چند کیلومتر فاصله داریم با یزد چقدر ؟ تاحالا تو این بحث ها دیدید یه یزدی یا یه کاشانی یا یه کرمانی نظر بده ،نه ،خارج از گود نشستند دعوا را میبینند و آب را هم استفاده می کنند و حالش را می برند .
      • بابادی IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        5 4
        یزد اگه اب میبره برای شرب هست اگ نیست اکثرش مال شرب هست شما هم برای شرب استفاده کنین اما این تونل ها این صنایعی ک اب زیاد نیاز دارن کاشت برنج واقعا چرا نباید جلوی اینا گرفته بشه؟؟
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      6 4
      یک مسئول منصف اصفهانی بیایدتعداد مردم چهارمحال و تعداد مردم بختیاری ساکن در اصفهان رابگوید و تعداد کارگران کارخانه ها راهم بگوید و ارزش ملک آنها راهم بگوید ببینیم واقعا چه تعداد از مردم اینجا آمدن آنجا.
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      11 5
      این اصفهانی ها ویزدی ها با لابی گری و حس ناسیونالیستی که در کشور برای خودشون به وجود آوردند آخرش با پول نفت مردم خوزستا برای خودشان ۵۰۰ میلیوم متر مکعب آب از خلیج فارس یا دریای عمان شیرین می کنند و می آورند و ما مردم چهارمحال با توجه به اینکه اقلیم عوض شده و حدود ۲۰۰۰ متر بالاهستیم تشنه می مانیم
      • سپاهان IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        6 14
        چی شددددد یهو چهار محال بختیاری یاد این افتاد آب نداره بره اعتراض کنه ؟ یا فقط از اصفهان تقلید میکنین همه جهان و دنیا می دادند زاینده رو مال اصفهان اونوقت یه عده اومدن چرت و پرت میگن خیلی خنده‌دار داره به خدا پس فردا میگن کارونم مال جنوب نیست حق آب شماست
      • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        13 15
        مردم چهارمحال و بختیاری آمدند اعتراض تا یکم درصد مظلوم نمایی شما را کم کنند وگرنه خوب می دونند گوشت را ددن دست گربه.
    • محمد IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      11 8
      به جای اینکه صنایع فولاد را در مناطق کویری مثل اصفهان احداث کنند و آب مردم مظلوم چهارمحال را با مافیا و لابیگری بدزدند و به آنجا ببرند باید صنایع را در اینجا یعنی چهارمحال ایجاد کنند.
    • محمد IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      9 2
      عجیب ترین اتفاقاتی که در ایران میبینیم: *اصفهان در بارندگی در رتبه۲۵ است ولی در تعداد صنایه آب بر در رتبه ۳ می باشد. *میزان کاشت برنج در کویر اصفهان در حدود 20هزار هکتار است که جای تعجب دارد که این مورد با قدرت رسانه ای اصفهان هنوز رسانه ای نشده ولی با یک سرچ کوچک (برنج لنجان) بسیار شناخته سده است.
    • محمد IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      10 3
      چرا باید یک شرکت اصفهانی یعنی فولاد مبارکه به اندازه 196میلیون مترمکعب آب مصرف کند که دوبرابر کل میزان آب مصرفی استان چهارمحال و بختیاری از زاینده رود است در صورتی که سرچشمه زاینده رود همین استان چهارمحال و بختیاری است.
      • محسن IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        7 3
        ببین آقای محترم کارخانه های ذوب آهن و فولاد مبارکه فقط نال اصفهانی ها که نیست متعلق به همه مردم ایران است بیشتر افرادی هم که در آن کار مز کنند بختیاری و خوزستانی هستند دود و دم و آلودگی نصیب مال ما اصفهان است بیایید ببریش هر جایی که می خواهید
    • احمدرضا IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      12 0
      وقتی به یکی مدام لطف کنی بعد از یه مدت میشه وظیفه،چهارمحال همیشه به اصفهان وبقیه شهرها آب میداد مفتی حالا که آب فقط به اندازه ی خودش داره میگن بیا همونم بده تا تمام چشمه ها بخشکن ،دامداران و کشاورزان بیکار بشن تا بقیه استانها سیراب بشن و بقیه مردم چهار محال هم بیکار بشن،این حق نیست
    • DE ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      5 0
      آفرین به این مردم هوشیار که با هوو کردن ، مقصر را مشخص کردند !
    • سعید IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      10 1
      اب ازسرچشمه خشک شده اصفهان وچهارمحال باید باهم کناربیان وانتقال اب به کویر راجلو گیری کنند
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      9 5
      استان اصفهان استان همسایه ماست و خیلی از بختیاریها ساکن و شهروند اونجان لطفا با جوسازی یقه همدیگه رو نگیریم و به هم کمک کنیم
    • با افتخار لر IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      6 0
      آقا تو شهرستان لردگان دشت خانمیرزا به شدت خشک شده به طوری که تنها دشت ممنوعه تو استان چهارمحال و بختیاریه
    • خسروی IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      3 3
      آب حق هر دوشهر اصفهان وشهرکرد است من خودم اصل ونسبم شهرکردی است و در هر دوشهر هم اقامت داریم ونصف بیشتر جمعیت اصفهان را بختیاری تشکیل داده وهر دو شهر باهم هستند نه یزدی که معلوم نیست از کجا آمده
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      5 0
      بعضی از انتقال آب‌ها دولت خود اطلاعی ندارد و کارها غیر قانونی بوده است حالا ثابت شده است که بعضی کارها حتی به وزیر بالازر وزرا هم نمی رسند و خود وزیر های اصفهان این کار را انجام می دهند حتی دولت هم در جریان این کارها نیست نمی شود در دل طبیعت تونل زد م اگر در دل کوههای زاگرس تونلهم استانی که آب ندارد
    • باران IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      3 0
      بیایید معامله کنیم وقتی اصفهانیا اب ندارین چرا صنایع ابی پر مصرف احداث میکمید صنایعتون بیارید چهارمحال بعد اب اضافه اتون باهاش کشاورزی کنید
      • بی نام IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
        0 0
        والا صنایع برای مردم جز آلودگی هوا چیزی نداره بیایین همونم ببرید هر جا دلتون خواست بزارید
    • علی IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      1 5
      خوبه مردم اصفهان یک کاری کردن که بقیه یاد بگیرند. کاشکی حداقل می دونستین چی میخواین!!
    • H .o IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      9 4
      دوستان عزیز الکی بحث نکنید .استان چهارمحال و اصفهان دو استان برادر هستند و سالهاست با هم زندگی میکنند و ایادی مافیای اب دارن دو استان رو به جون هم مبندازن زاینده رود متعلق به هر دو استان هست و به نسبت جمعیتشون حق آبه داره .هر دو باید نزاریم آبمون به استانهای دیگه بره نه با هم دعوا کنیم
      • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
        0 0
        درود به شرفت
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      1 1
      تورو خدا این ذوب آهن و فولاد مبارکه و پالایشگاه و پترشیمی و انرژی هسته ای را از اصفهان ببرید آب که از سمیرم و غرب اصفهان وارد چارمحال میشه را هم نبرید
    • IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      2 0
      همه اونایی که دارین میگین جوان‌های چهارمحال تو اصفهان هستن بخاطر این هست که مردمش بیکار هستن ومظلوم به چهار محال رسیدگی نمیشه ایجاد اشتغال تو شهرهای چهارمحال نیست...همین آب خوردن ما رو هم ببرین بقیه چهار محال های هم میان اصفهان زندگی میکنن ودیگه چهار محال ازبین می‌ره ..
      • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
        2 0
        اب مال بختیاری هاست
      • مونا IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
        0 0
        کارگری وکاری بیخود وسطح پایین را میدن دست چهارمحالی ها تو استان اصفهان .بعد همه ریس روسای شرکتها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی استان ما از اصفهانه این بزرگترین ستم به مردم بومی اینجای با اینکه کلی آدم لایق داره
    • حیدری IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      2 0
      صلاح آب منطقه ما دست شما اصفهانی های مگه،اب می‌بریم سره کوه برا آبیاری ،اگه هم ببریم آب مال منطقه مان هست از اصفهان که نمیاد دخالت بیخودی چرا،به شما چه،در اصفهان هم اگه خونه وغیره داریم برایه رشادت جنگ با محمودافغان بوده که شما اون موقع خواب بودید
      • محمد میرزایی IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
        1 3
        برادران چهارمحالی اولا :تونل اول باهزینه کشاورزان اصفهان زده شد کشاورزان وشهراصفهان حق خودشونو میخواند ازشماچیزی نمیخواند دوما: طومارشیخ بهایی حق آبه هرمنطقه رومشخص کرده برید تحقیق کنید
    • دوچرخه سوار IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      2 0
      با سلام من بروجنیم یک سوال :آیا آب چشمه امام قیس واقع در ۳۰ کیلومتری بروجن هم حق آبه اصفهان بوده🤔که منتقل کردند به استان اصفهان ؟🤔🤔
    • هما IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      1 0
      وقتی بیتدبیری و نفهمی عده ای مسول باشه سرچشمه را هم خشک میکنند اینجور نه استان چهارمحال نه شهرهای کویری ابی نخواهند داشت هبچ وقت اب استان را نباید به شهرهای کویری انتقال داد اشتباه محض و بیسوادی و عقب افتادگی هست اصفهتن کویری است باید برای این استانها اب خلیج فارس را تصفیه و انتقال بدهند
    • یاسی IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      1 0
      به خدا ما خودمون آب شرب نداریم بعد شما می خواین آب واسه اب بازی تو زاینده رود و کاشت برنج و محصولات کشاورزی که آب زیاد میخوان چرا فولاد و ذوب آهن تو اصفهان ساختن که یع رود خونه آب هم کمشه بعد الان بخاطر آب مردم افتادن به جون هم تونل اب بهشت آباد یعنی فاجعه محیط زیستی یعنی نابودی چهارمحال
    • محمدرضا IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      0 0
      اینجا‌چهارمحاله‌بردن‌آب‌محاله