۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۲۲

کاراته قهرمانی جهان- دبی

طلای کومیته تیمی به ایتالیا رسید/ژاپن در مجموع قهرمان شد

طلای کومیته تیمی به ایتالیا رسید/ژاپن در مجموع قهرمان شد

بیست و پنجمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی جهان با برتری مصری به پایان رسید و ایتالیا در غیاب ایران طلای کومیته تیمی را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات که با حضور ۹۸۳ کاراته کا از ۱۰۵ کشور سه شنبه ۲۵ آبان ماه به میزبانی امارات در سالن «حمدان» شهر دبی آغاز شده بود یکشنبه شب با قهرمانی ژاپنی‌ها به پایان رسید. کاراته کاهای ژاپنی در مجموع مردان و زنان، کومیته و کاتا با کسب ۴ مدال طلا، یک نقره و دو برنر بالاتر از کلیه کشورها قهرمان شدند.

مصر با سه طلا، دو نقره و سه برنز نایب قهرمان شد و اسپانیا با دو طلا و سه نقره در جای سوم ایستاد. ایتالیا با یک طلا، سه نقره و ۵ برنز، فرانسه با یک طلا، یک نقره و دو برنز، صربستان با یک طلا و یک نقره، آذربایجان با یک طلا و دو برنز، برزیل، ازبکستان و گرجستان هم با یک طلا عناوین بعدی را کسب کردند.

روز پایانی این دوره از مسابقات به رقابتهای پاراکاراته و فینال تیمی کاتا و کومیته اختصاص داشت که مصری‌ها با کسب سه مدال طلا در صدر جدول مدال‌های رقابت‌های جهانی پاراکاراته قرار گرفتند. «سلما علاالدین»، «ابراهیم» و «عبدالعزیز ابوئل» از مصر و «ایزابل فرناندز» از اسپانیا یکبار دیگر در این بخش به نشان طلای جهان دست پیدا کردند.

در کاتای تیمی ژاپنی‌ها در هر دو بخش مردان و زنان با برتری مقابل اسپانیا به نشان طلای این بخش دست پیدا کردند. هر دو تیم سه سال قبل در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ ماردید هم به دیدار پایانی راه یافته بودند که بازهم این مردان دیار آفتاب تابان بودند که رقیب را شکست داده و قهرمان شدند.

در بخش کومیته و در گروه زنان مصری‌ها با هدایت «فریال عبدالعزیز» قهرمان المپیک، مدافع قهرمان یعنی فرانسه را با نتیجه ۲-۱ شکست داد.

در فینال کومیته مردان، ایتالیا با نتیجه ۳ بر صفر صربستان را شکست داد. تیم ایتالیایی در سه مبارزه متوالی به پیروزی دست یافت و عنوان نخست را کسب کرد.

دوره بعدی بزرگترین رویداد کاراته در بوداپست (مجارستان) در سال ۲۰۲۳ برگزار می‌شود.

کد خبر 5357534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha