با اعلام از سوی صباغ در سازمان ملل؛

سوریه خواستار تضمین جهانی برای عدم دسترسی تروریست ها به سلاح شد

سوریه خواستار تضمین جهانی برای عدم دسترسی تروریست ها به سلاح شد

نماینده سوریه در سازمان ملل خواستار تضمین جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از دسترسی تروریست‌ها و گروه‌های تروریستی به تسلیحات شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «بسام صباغ»، نماینده سوریه در سازمان ملل خواستار تضمین جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از دسترسی تروریست‌ها و گروه‌های تروریستی به تسلیحات شد.

به گفته نماینده سوریه، کشورهای شناخته شده‌ای طی ۱۰ سال گذشته اقدام به تأمین تسلیحات مورد نیاز گروه‌های تروریستی بویژه داعش و جبهة النصره با انواع تسلیحات کردند و همین موضوع باعث طولانی شدن بحران و از دست رفتن جان هزاران شهروند سوری شد.

نماینده سوریه این را نیز افزود که اقدام برخی کشورهای معلوم الحال در راستای تأمین مالی گروه‌های تروریستی برای خرید تسلیحات و ایجاد ناامنی در دیگر کشورها، نقض فاحش منشور سازمان ملل و اصول قوانین بین‌المللی و روابط دوستانه میان کشورهاست و آسان بودن دسترسی به تسلیحات کوچک و سبک برای سازمان‌های تروریستی، تهدیدی برای امنیت و ثبات بین‌المللی و زندگی غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان است.

پیش از این نیز، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در گفتگو با شبکه تلویزیونی RaiNews ایتالیا تاکید کرده بود که سوریه از جنگ قدرتمندتر خارج خواهد شد و آینده اش امیدوارکننده است. وی با اشاره به پیروزی‌های بزرگ ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم، اوضاع میدانی در سوریه را بهتر دانست. رئیس جمهوری سوریه همچنین اروپا و ایالات متحده آمریکا، ترکیه و برخی از کشورها را به دلیل حمایت مستقیم از تروریسم بازیگر اصلی ایجاد هرج و مرج در سوریه و معضل آوارگان سوری برشمرد.

کد خبر 5358553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha