۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳

امام جمعه آوه:

بسیج مصداق کاملی از سرمایه‌ اجتماعی است

بسیج مصداق کاملی از سرمایه‌ اجتماعی است

ساوه - امام جمعه اوه گفت: بسیج پدیده‌ای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است و یکی از مصادیق کامل سرمایه‌ اجتماعی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد نیکویی ماهانی صبح امروز در بیست و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی آوه ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج پدیده‌ای سیاسی اجتماعی و یکی از مصادیق سرمایه‌ی اجتماعی است که از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ریشه گرفته و در طول ۴ دهه گذشته نقش بسزایی در پیشبرد اهداف انقلاب داشته است.

وی افزود: بسیج مظهر عزم و اراده‌ی ملی، مشارکت مردمی و اقتدار جمهوری اسلامی است و مسئولیت این نهاد مردمی فراتر از دوران دفاع مقدس تعرف می‌شود.

امام جمعه آوه تصریح کرد: تشکیل بسیج در جمهوری اسلامی ایران یقیناً از نعمات و برکات خداوند متعال بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد و مردم باید قدر این نعمت الهی را بدانند که یکی از افتخارات بسیج این است که در راه پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور عزیزمان ۹۰ هزار شهید هدیه کرده است.

حجت الاسلام ماهانی گفت: باید با بهره گیری از تفکرات بسیج و اشاعه فرهنگ بسیج به ویژه در نسل جوان و نوجوان و با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در راستای رفع موانع و مشکلات گام برداشت.

کیوان گودرزی بخشدار ساوه نیز در این جلسه گفت: هفته بسیج فرصت مغتنمی در راستای حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تبیین ظرفیت‌ها و خدمات ارزشمند بسیج است.

وی افزود: مسئولین ما باید تفکرات و اخلاص بسیجیان را سرلوحه کار خود قرار دهند و با روحیه بسیجی در راستای خدمت به میهن عزیز و جامعه اسلامی و سربلندی ایران اسلامی تلاش کنند.

حسین محمودی فر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و هفته بسیج با اشاره به موضوع جلسه یعنی آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: گسترش روزافزون آسیب‌های اجتماعی چون خودکشی، طلاق، اعتیاد و… به ویژه در سال‌های اخیر و همچنین افزایش قابل توجه کجروی های اجتماعی در میان جوانان و حتی نوجوانان جامعه، مستلزم تعمق و چاره اندیشی اساسی در این حوزه است.

وی افزود: با توجه به اهمیت آسیب‌های اجتماعی و روند رو به رشد آن بی شک مداخله در آسیب‌های اجتماعی به تعامل و هم افزایی همه جانبه مسئولین در راستای کنترل و پیشگیری نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، برگزاری کلاسهای آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ساخت کتابخانه عمومی، برگزاری کلاس‌های قرآنی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، استفاده از ظرفیت بسیج در تمامی عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و مرمت و دیوار کشی امام زادگان شهر آوه از جمله مواردی بود که توسط اعضا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 5358869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha