معترضان با گاز اشک آور هدف قرار گرفتند؛

تداوم اعتراضات علیه حکومت نظامیان در سودان

تداوم اعتراضات علیه حکومت نظامیان در سودان

مردم سودان بار دیگر در رد توافق نخست وزیر این کشور با ارتش که آن را «خیانت به انقلاب» می دانند، تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الشرق الاوسط،مردم سودان بار دیگر در رد توافق نخست وزیر این کشور با ارتش که آن را «خیانت به انقلاب» می دانند، تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، علی رغم تعهد و دستورات حمدوک به پلیس برای حمایت از تظاهرکنندگان و حق آزادی بیان مسالمت آمیز، پلیس در چند محل تجمع فرعی، برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرد.

معترضان با وجود خشم از توافق«برهان- حمدوک» شعار«انقلاب، انقلاب مردمی است. قدرت قدرت مردمی است، ارتش متعلق به پادگان ها است» را سر دادند و با دردست داشتن پلاکاردهایی برای اعلام هم بستگی با ده ها کشته و صدها زخمی، خواستار قصاص رهبران کودتای نظامی شدند.

اتحادیه های مختلف سودانی بر قدرت ملت سودان برای رسیدن به خواسته شان که دولت غیر نظامی است و همچنین بر رد توافق نظامی برهان- حمدوک تأکید کردند.

حمدوک پس از بازگشت به نخست وزیری قول داد که مرحله گذار به دموکراسی را دوباره به راه اندازد.

علیرغم بازگشت حمدوک به سمت خود، البرهان ساختار جدید شورای حاکمیت را حفظ کرد، مقام عالی در مرحله انتقالی که نمایندگان نیروهای آزادی و تغییربودند را کنار گذاشت و ریاست این شورا را حفظ کرد؛ همچنین محمد حمدان دوقلو موسوم به «حمیدتی» فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع را بر منصبش ابقا کرد.

کد خبر 5361269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha