۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۱

رئیس شورای شهر بوشهر:

مطالبات شهرداری بوشهر از دستگاه‌های اجرایی وصول شود

 مطالبات شهرداری بوشهر از دستگاه‌های اجرایی وصول شود

بوشهر- رئیس شورای شهر بوشهر خواستار پیگیری وصول ۸۰ میلیارد تومان مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر پور کبگانی ظهر شنبه در نشست اعضای شورا و شهردار با فرماندار بوشهر اظهار داشت: در سال جاری در جهت رونق ساخت و ساز و حمایت از شهروندان ۷۵ درصد جایزه خوش حسابی اعمال کردیم که باعث کاهش ۴۰ میلیارد تومانی درآمد شهرداری شده است و همچنین اعضای شورا با توجه به تجربه تلخ شهرداری در اخذ وام، با گرفتن ۱۰۰ میلیارد تومان وام با سود ۱۸ درصد مخالف هستند که این شاهد کاهش ۱۴۰ میلیارد تومانی درآمدهای شهرداری خواهیم بود که باعث مشکل در اجرای پروژه‌های تعریف شده خواهد شد.

وی افزود: از این رو باید به دنبال کسب درآمدهای جایگزین باشیم که وصول مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی یکی از آنها است.

رئیس شورا خاطر نشان کرد: در صورتی که دستگاه‌های دولتی با تعامل و همکاری لازم بتوانند طلب خود را به شهرداری پرداخت کنند این نهاد هم می‌تواند در خدمات‌رسانی شایسته به شهروندان و همچنین پرداخت برخی از دیون خود اقدام کند.

پور کبگانی با اشاره به فروکش کردن بحران کرونا و حضور مسافران در شهر بوشهر گفت: دیگر حضور مسافران فقط به نوروز ختم نشده و در روزهای تعطیل و آخر هفته شاهد مسافرت تعداد زیادی از هموطنان به بوشهر هستیم از این رو درخواست دارم جلسه‌ای ویژه با دستگاه‌های که در تعطیلات و ایام نوروز نقش آفرین هستند گرفته شود و شرایط زیر ساخت‌های شهر برای استقبال از مسافران مهیا شود.

وی در ادامه افزود: اعضای شورا هر ماه در قالب پویش ۴۸ هفته خدمت، ۴۸ جلسه پاسخگویی در ۴۸ مسجد در یکی از مساجد شهر حضور می‌یابند و پاسخگوی شهروندان هستند که برخی مطالبات مربوط به سایر دستگاه‌ها است و درخواست دارم هر یک ماه نشست‌های با عنوان شهر زیبا محله پویا در فرمانداری با دبیری شورا تشکیل شود و همه دستگاه‌های خدمات رسان در این نشست حضور داشته باشند و مشکلات محلات به صورت عملیاتی حل شود.

پور کبگانی در پایان خواستار نگاه ویژه به شهرداری مرکز استان در شورای برنامه ریزی شهرستان و اختصاص اعتبار خاص جهت پروژه‌های عمران شهری شد.

کد خبر 5361884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha