۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۶

در نشست رسانه‌ای مطرح شد؛

گلایه کارگردان «دست فرمون» از بازرگانی سیما/ بین‌المللی می‌شویم

گلایه کارگردان «دست فرمون» از بازرگانی سیما/ بین‌المللی می‌شویم

تهیه‌کننده «دست فرمون» با اشاره به رویکرد برنامه در فصل‌های بعد بیان کرد که هدفمان این است که به صورت بین‌المللی مسابقه را برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست برنامه «دست فرمون» امروز یکشنبه هفتم آذرماه در اداره کل روابط عمومی صداوسیما برگزار شد. محمود محمودی تهیه کننده «دست فرمون» در نشست خبری این برنامه گفت: این برنامه یک برند در حوزه برنامه سازی شد که نگه داشتن آن سختی‌های خاص خودش را دارد.

وی با اشاره تغییرات فصل سوم برنامه بیان کرد: تصمیم گرفتیم در فصل سوم از تهران فاصله بگیریم، در طراحی فصل سوم به باشگاه اتومبیلرانی دست فرمون فکر کنیم و استعدادیابی انجام دادیم. با پتانسیلی که در برنامه داشتیم و با مربیان دست فرمون استعدادیابی انجام دادیم و فصل سوم به صورت تیمی شرکت کنندگان حضور پیدا کردند.

۲۶ دوربین آنلاین و آفلاین برای ضبط مسابقه

حسین حاتمی مدیر نور و تصویربرداری برنامه ابتدا در سخنانی گفت: ذات برنامه‌های اتومبیلرانی مدلی از تصویربرداری را می‌طلبند نیروی جوان و پرانرژی می‌طلبند به ویژه که در شب است و فضا را سخت می‌کند. ما گاهی تا چهار و پنج صبح کار می‌کردیم. ۲۶ دوربین آنلاین و آفلاین داشتیم که کار را ضبط می‌کند. اینها کار را نسبت به برنامه‌های استودیویی سخت می‌کند.

بهنام صفاریان کارشناس و طراح پیست مسابقه در سخنانی بیان کرد: طراحی پیست برای مسابقه تلویزیونی تا حدی متفاوت است چون هم باید در بخش تصویر و جذابیت دیداری و هم در بخش فنی متفاوت باشد. این کار تلفیقی از سه رشته اتومبیلرانی است. هیچ جای دنیا چنین برنامه‌ای با این ساختار و تلفیق ساخته نشده است.

وی اضافه کرد: برای اولین بار در تلویزیون تجربه‌ای داشتیم که مسابقه اتومبیلرانی به صورت تیمی پخش شود. از مهمترین نکته‌ها آمادگی جسمانی راننده‌ها بود. این برنامه مخاطب و علاقمندان زیادی دارد و هرکسی با ماشین‌های خودش هم توانست در برنامه شرکت کند.

کامران سیف اللهی سازنده مستندهای مسابقه «دست فرمون» بیان کرد: در این برنامه علاوه بر ۸۰ نفری که به برنامه آمدند حدود چند هزار نفر هم از طریق تلویزیون آموزش‌های رانندگی دیدند.

در ادامه کامران تفتی مجری مسابقه نیز عنوان کرد: «دست فرمون» مسابقه‌ای جدی برای همه ورزشکاران بود و برخی که برای بار اول در پیست ما مسابقه دادند صاحب سکو و مقام شدند. امیدواریم بتوانیم این مسابقه را بین‌المللی کنیم.

اگر بتوانیم بین‌المللی می‌شویم

در ادامه محمودی نیز درباره ادامه فصل‌های بعدی این مسابقه تصریح کرد: ما دوست نداریم فقط بسازیم بلکه دوست داریم رشد کنیم دوست داریم کار را بین‌المللی کنیم در ایران کامل کشور را دخیل کردیم و تلاش داریم اگر بتوانیم کار را بین‌المللی کنیم و کشورهای اطراف در مسابقه ما شرکت کنند.

تفتی در ادامه درباره اینکه چرا هرکسی با ماشین خود به مسابقه می‌آید و چند خودرو از طرف مسابقه برای همگان وجود ندارد، اظهار کرد: ابزار مسابقه ماشین راننده است ما خواستیم بخش اشرافی را بگیریم که راننده‌ها فکر نکنند حتماً باید ماشین خاصی داشته باشند. شعار برنامه هم این است که «آرامش در خیابان و هیجان در پیست» تا همه بدانند با ماشین‌های ساده هم می‌توانست اتفاق بیفتد.

محمودی در ادامه درباره برنامه و برند آنکه کپی نشده است گفت: دوستان من در شبکه‌های دیگر کپی‌های جذابی پیدا می‌کنند از برنامه‌های دیگر. آرزوهای هر تهیه کننده‌ای است که برندی داشته باشد که مشابهش هیچ جا نباشد و ما چنین کاری داشتیم.

این تهیه کننده درباره افزایش هیجان برنامه نیز عنوان کرد: ایده اولیه آموزش رانندگی بود. بعد از سه فصل دوست داریم هیجان را بیشتر کنیم، ما پیست بزرگی در ۱۳ هزار متر داریم و برای آن هیجان مورد نظر به پیست بزرگ‌تر نیاز داریم. الان دوست داریم فاز مسابقه را عوض کنیم و با ژانرهای دیگر تلفیق کنیم.

هیجانی که از دوربین منتقل می‌شود ۶۰ درصد است

کامران تفتی نیز در ادامه درباره هیجان برنامه تصریح کرد: هیجانی که از طریق دوربین منتقل می‌شود ۶۰ درصد است باید آن هیجان را در خود پیست دید. ما برای اولین بار در تلویزیون ملی کشور حرکات نمایشی داریم برای اولین بار اجازه می‌دهیم به آدم‌های که تاکنون پشت فرمان ننشسته‌اند.

وی عنوان کرد: برای اولین بار ۳۰ استان کشور در یک مسابقه شرکت می‌کنند. موتورهای سنگین در پیست شرکت کرده‌اند. هیجان ضرورت‌هایی دارد و جنس حمایت مدیران را می‌طلبد. که اجازه این را داشته باشید که مسابقه دراگ یا سرعتی پخش کنید. کارگردانی و طراحی که مختص ایران است داشته باشید. ما برای اولین بار هلی شات در حال حرکت داریم که هیجان را انتقال دهد. حتی در نمایش گاهی محدودیت داریم وگرنه می‌توان به گونه‌ای پخش کرد که باعث سرگیجه شود و همه اینها برای اولین بار در تلویزیون کشور رخ داده است. همچنین برای اولین بار خانم‌ها در این برنامه همپای مردها مسابقه دادند.

محمودی نیز در همین باره گفت: ابتدا فکر می‌کردیم خانم‌ها استقبال نکنند ولی بعد هم استقبال شد و هم حضورشان خوب بود. در فصل اول جزو هشت نفر فینالیست یک خانم بود الان هم جزو فینالیست افرادی که تاثیرگذار بودند خانم‌ها بودند.

بخش بازرگانی صداوسیما ورود کند

در بخش دیگر مسعود صنم کارگردان مسابقه درباره تولید این برنامه تصریح کرد: بازرگانی صداوسیما باید ورود کند و خود را به چند برنامه محدود نکند. اگر بازرگانی ورود می‌کرد و بودجه به اندازه کافی می‌رسید من کارگردان استرس نداشتیم آن هیجان را می‌توانستیم وارد کنیم درحالیکه در نبود بودجه محدودیت‌های وجود دارد. درخواستم این است مهدوی مهر مسئول بازرگانی صداوسیما نگاه نقطه‌ای فقط به چند برنامه نداشته باشند. به هر حال برند می‌تواند با سرمایه گذاری ماندگار شود.

حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی صداوسیما نیز در پایان با تجلیل از عوامل برنامه یادآور شد: جذب نیروهای جوان و نشاط جوانانه که برخی هم از خروجی‌های صداوسیما هستند از ویژگی‌های برنامه است. من زیاد به روستاها و نقاط مختلف کشور می‌روم و می‌بینم که این مسابقه طرفداران بسیاری دارد و حتی می‌خواهم با توجه به این اقبالی که وجود دارد از روستاها هم شرکت کننده بگیرید.

وی در بخش دیگر با اشاره به حمایت از پیشکسوت‌ها اضافه کرد: آقای جبلی از من خواست با هنرمندان پیشکسوت دیداری داشته باشیم و به درخواست‌های آنها توجه کنیم و من در ماه به ۵۰ هنرمند سرمی زنم.

تفتی نیز در پایان با اشاره به رویکرد حمایت از هنرمندان پیشکسوت و همچنین علاقمندان به این برنامه از روستاها گفت: اتفاق خوبی است که به پیشکسوت‌ها بیشتر توجه شود چون عمر خود را در این راه سرمایه گذاری کرده‌اند. ما در این فصل در بخش آکادمی از ۲۳ روستای کشور راننده داریم که حتی در مسابقات قهرمانی کشور هم شرکت می‌کنند.

کد خبر 5362786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha