۸ آذر ۱۴۰۰، ۸:۰۱

گزارش مهر؛

مشکلات فراوان در شهرستان برخوردار/ «کنگان» ویژه‌تر دیده شود

مشکلات فراوان در شهرستان برخوردار/ «کنگان» ویژه‌تر دیده شود

بوشهر- شهرستان کنگان با وجود ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوانی که دارد، با مشکلات و معضلات بسیاری روبرو است که می‌طلبد به صورت ویژه‌تری دیده شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - سجاد محمودی: شهرستان کنگان از حیث وسعت، بخشی اعظم از منطقه پارس جنوبی را تشکیل داده که با گردشی در فضای پیرامونی، صنعت و دریا جلوه‌ای خاص دارد و در قاموس آن چیزی جز عسلویه بعدی دیده نمی‌شود که البته با مدیریتی جهادی، می‌توان توسعه متوازن آن را با صنعت به نظاره نشست.

شهرستان کنگان به عنوان کانون وحدت شیعه و سنی شناخته می‌شود و بخش زیادی از شاغلین صنعت را با مهربانی در کنار بومیان سنتی جای داده است. ظرفیت‌های بنادر و شیلاتی بسیار خوبی داشته و همچنین از حیث گردشگر پذیری نیز توان بالقوه ای دارد که با یک تدبیر خوب می‌توان آن را بالفعل کرد.

با تغییر دولت‌ها، آخرین مصداق تغییر و تحولی که مردم به جد آن را حس خواهند کرد و عمدتاً از انتظارات اصلیشان است، انتصاب فرماندار است که در اصل ایشان باید مجری سیاست‌های دولت در شهرستان باشد.

فرماندار عنان مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی یک منطقه را در دست دارند که در صورت اشراف به مسائل، قطعاً تصمیمات عامه پسندی را اتخاذ خواهد کرد.

از آنجایی که شهرستان کنگان به عنوان یکی از کانون‌های شغلی و ثروت کشور خود آبستن معضلات اشتغال، عدم توسعه زیرساخت‌هایی چون درمان و آموزش، کمبود آب شرب و… است، رفع این معضلات با رویکردی مناسب، بسیار ضروری است.

روز گذشته احمد غریبی به عنوان فرماندار شهرستان کنگان معارفه شد؛ شخصی که بیشترین محل خدمت وی حضور در سازمان‌های امنیتی بوده و اکنون اندوخته‌هایش را در معرض تجلی حرف و عمل و رویکرد دولت سیزدهم قرار می‌دهد.

کنگانی‌ها صدقه‌بگیر نیستند / ‏‬ لزوم توجه ویژه‌تر

رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بر لزوم نگاه ویژه به این شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: صنایع عظیمی در جنوب استان بوشهر گسترانده شده است ولی داخل فنس‌ها و بیرون فنس‌ها فاصله بسیار زیادی با هم دارند.

ابوذر حسین پور اضافه کرد: باید با اعتماد بیشتر و واگذاری مسئولیت‌های مدیریتی در حوزه شهرستانی و استانی به نخبگان بویژه جوانان کنگانی، به بی توجهی و بی مهری مسئولان استان بوشهر به کنگان پایان بخشید.

مشکلات فراوان در شهرستان برخوردار/ «کنگان» ویژه‌تر دیده شود

وی با تاکید بر اینکه کنگان نه تنها محور توسعه استان، بلکه محور توسعه کشور است ادامه داد: مردم کنگان، میزبان صنعت هستند و بزرگ و بزرگ زاده بوده و صدقه بگیر نیستند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان با تاکید بر ممنوع شدن ورود مدیران پروازی به استان بوشهر به‌ویژه جنوب استان تصریح کرد: باید تبعیض‌ها و فاصله‌های درون فنسی و برون فنسی در صنعت را پایان بخشید.

وی با بیان اینکه برخی مدیران صنعت حتی مدیران میانی، نگاهشان به اندک نیروهای بومی شاغل در صنعت، نگاه ارباب رعیتی است افزود: کمک‌های ناچیز و قطره چکانی شأن، چنان بزرگ جلوه می‌دهند که از کاه‌ی کوهی می‌سازند.

انتظارات کنگانی‌ها

یکی از خواسته‌های مردم کنگان از فرماندار جدید، بازگرداندن جایگاه از دست رفته شورای تأمین در حل معضلات با توجه به توان بالقوه این شورا در امر اشتغال، مسئولیت‌های اجتماعی، مدیران پروازی صنعت و… است.

ایجاد انسجام در بین شهروندان و چابک سازی دستگاه‌های اداری، حضور مسئولین برای پاسخگویی و ارائه عملکرد در فضای مجازی و انتخاب مدیران ادارات بر حسب الگوی شایسته سالاری به‌ویژه استفاده از ظرفیت بومیان برای تربیت مدیران آینده از دیگر خواسته‌های کنگانی‌ها است.

از تشکیل کارگروه مسئولیت‌های اجتماعی فرمانداری، ایجاد پایگاه داده شاغلین صنعت شهرستان کنگان، تعامل نهاد فرمانداری با شورای شهر، تشکیل کمیته نخبگان شهرستان به عنوان اهرمی مشورتی، نظارت دقیق و بدون تعارف بر انتصابات فرمانداری و تمرکز ویژه بر توانمندسازی بازرسی فرمانداری می‌توان به عنوان دیگر خواسته‌های مردم یاد کرد.

ایجاد سامانه نظرخواهی عمومی برای ارزیابی عملکرد مدیران، انتخاب مدیران جوان و عمل‌گرا و عهد، جلسات ماهیانه بررسی پیشرفت زیرساخت‌ها، توجه به توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی و شهرک تولیدی اقلام مصرفی صنعت در کنگان و تشکیل جبهه فعالین اجتماعی شهرستان کنگان از دیگر مطالبات است.

مشکلات فراوان در شهرستان برخوردار/ «کنگان» ویژه‌تر دیده شود

توسعه همه‌جانبه کنگان

استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های ممتاز شهرستان کنگان در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: این شهرستان همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها را برای توسعه پایدار دارد و باید از این قابلیت‌ها برای تحقق توسعه و پیشرفت کنگان استفاده شود.

احمد محمدی‌زاده با تاکید بر توسعه صنایع پائین‌دستی نفت، گاز و پتروشیمی در شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: گردشگری و صنایع و اقتصاد دریامحور از دیگر ظرفیت‌های شهرستان کنگان است که باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان کنگان ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به یکی از بهترین شهرستان‌های استان را دارد، تصریح کرد: کارهای خوبی در این شهرستان صورت گرفته و باید این مسیر با سرعت بهتری ادامه یابد.

انتخاب فرماندار جدید کنگان نشأت گرفته از تعهد، کارآمدی، شایستگی‌، تخصص و تجربه بالای غریبی در دوره‌ها و مسئولیت‌های مختلف است و امید می‌رود عملکرد و خدمت فرزند این خطه به زادگاهش در پایان، نتیجه‌ای جز تحسین نداشته باشد.

مشورت پذیری در عین تجربه، تعامل گرایی ضمن مطالبه گری، مدیریت توأم با عمل‌گرایی وجوان‌گرایی همگام با تخصص، اکسیر توسعه شهرستان دارا و ندار کنگان است.

کد خبر 5363188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha