۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۱

سرپرست معاونت امور معادن صمت سمنان:

توسعه واحدهای فرآوری مواد معدنی راهبرد اقتصادی استان سمنان است

توسعه واحدهای فرآوری مواد معدنی راهبرد اقتصادی استان سمنان است

سمنان- سرپرست معاونت امور معادن صمت سمنان گفت: توسعه واحدهای فرآوری مواد معدنی، عامل اصلی و راهبر مهم اقتصادی در توسعه و رشد بخش معدن استان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر علی اکبر علیخانی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از معادن شهرستان دامغان به شرح اولویت‌های صمت در زمینه توسعه معادن استان پرداخت و ابراز کرد: توسعه واحدهای فرآوری مواد معدنی، عامل اصلی در توسعه و رشد بخش معدن استان خواهد بود و این موضوع از اولویت‌های این سازمان در سال جاری است.

وی با بیان اینکه فرسودگی ماشین آلات و عدم ورود فناوری‌های پیشرفته و عدم تأمین اعتبار لازم برای زیرساخت‌ها از مهمترین چالش‌های پیش روی معادن استان است، افزود: ایجاد ارزش افزوده در بخش معدن نقش مهمی در رشد اقتصادی استان خواهد داشت.

ضرورت تأمین زیرساخت‌ها

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه ۳۸ نوع ماده معدنی در این استان وجود دارد، گفت: شرق استان در حوزه مواد معدنی فلزی و غرب استان در زمینه مواد معدنی غیر فلزی دارای پتانسیل خوبی است

علیخانی با بیان اینکه اقدامات مناسبی در زمینه احداث واحدهای فرآوری مواد معدنی فلزی در شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میامی انجام شده است، تاکید کرد: در پی این اقدامات شاهد هستیم که چند واحد نیز به مرحله تولید رسیدند.

وی با اشاره به مهمترین مشکلات معادن استان سمنان گفت: با فرآوری مواد معدنی ارزش افزوده و اشتغالزایی افزایش می‌یابد که تحقق این امر مستلزم تأمین زیر ساخت‌های مورد نیاز بخصوص در زمینه تأمین برق و آب مورد نیاز است.

کد خبر 5367266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha