۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۲۵

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

بهزیستی استان زنجان پیشگیری از معلولیت را در اولویت دارد

بهزیستی استان زنجان پیشگیری از معلولیت را در اولویت دارد

زنجان-مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: بهزیستی استان پیشگیری از معلولیت را در اولویت مهم برنامه‌های خود قرار داده و در این ارتباط مشاوره‌های ژنتیکی برای گروههای هدف انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی قیداری ظهر یکشنبه در مراسم گرامیداشت معلولان در استان در محل همایش‌های بین المللی روزبه زنجان، گفت: بهزیستی تلاش می‌کند فعل خواستن و توانمندی را بیش از گذشته به معلولان آموزش دهد.

وی با بیان اینکه مطالبه گری معلولان موجب پیشبرد کارها و اقدامات لازم از سوی متولیان امر می‌شود، اظهار کرد: با کارهای انجام گرفته ۹۳ درصد وظایف بهزیستی به موسسات غیردولتی واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه سازمان بهزیستی استان پیشگیری از معلولیت را در اولویت مهم برنامه‌های خود قرار داده است، گفت: در این ارتباط مشاوره‌های ژنتیکی برای گروههای هدف انجام می‌گیرد.

محمدی قیداری تاکید کرد: موضوع مشاوره‌های ژنتیک نیز برای عامه مردم اهمیت دارد و خانواده‌های دارای معلول برای انجام مشاوره‌های ژنتیک به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه جوانان در آستانه ازدواج نیز با مصاحبه‌های ساده، این مهم به صورت رایگان انجام می‌گیرد، ابراز داشت: طبق ماده ۷۵ قانون برنامه ششم توسعه غربالگری ازدواج بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی در قالب شبکه‌های بهداشت و درمان گذاشته شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به قانون حمایت از معلولان اشاره کرد و یاد آورشد: مطالبه گری‌ها باید در چارچوب، با اصول و ارایه راهکارها باشد.

محمدی قیداری افزود: بزرگترین خواسته معلولان اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان است و این قانون یکی از مترقی‌ترین قوانین است که در سال ۶۳ به تصویب رسید و پس از مدتی در سال ۹۶ با مشارکت، همفکری و هم اندیشی نخبگان بازنگری شد.

وی بیان داشت: ایجاد فرصت‌های شغلی برای جامعه هدف معلولین یکی از بندهای این قانون است و پرداخت حداقل حقوق دستمزد برای معلولان خیلی شدید، فاقد درآمد و شغل و مناسب سازی معابر از دیگر بندهای این قانون است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: مقوله مناسب سازی بسیار مورد تاکید قرار گرفته و این سازمان به توانمندسازی معلولان تاکید جدی دارد.

کد خبر 5368311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha