۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳

امروز دوشنبه؛

امضای قراردادهای نظامی بین مسکو و دهلی نو

امضای قراردادهای نظامی بین مسکو و دهلی نو

وزرای خارجه هند و روسیه با یکدیگر دیدار و بر روابط محکم و سرشار از اعتماد بین رهبران دو کشور تاکید کردند و همچنین تعدادی قرارداد نظامی در دیدار وزرای دفاع دو کشور به امضای طرفین رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هندوستان تایمز، «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند و «سرگئی لاوروف» همتای روس او امروز دوشنبه و در آستانه دیدار نخست وزیر هند و رئیس جمهور روسیه با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

آنها به طور مشترک اعلام کردند که سران هند و روسیه روابط سرشار از اعتماد زیادی با یکدیگر دارند و بسته ای از اسناد مهم در اجلاس سالانه دوجانبه امضا خواهد شد.

وزیر خارجه هند در این باره گفت: برای ما، نشست سالانه سران هند و روسیه یک رویداد منحصر به فرد است. نخست‌وزیر مودی و رئیس‌جمهور پوتین رابطه‌ای سرشار از اعتماد و اطمینان دارند. نشست سالانه سران هند و روسیه پس از دو سال وقفه به دلیل پاندمی برگزار می شود. ما مشتاقانه منتظر نتایج بسیار مهمی از این اجلاس هستیم.

وزیر خارجه روسیه نیز گفت: یک بسته کامل از اسناد مهم جهت امضا شدن در این اجلاس، تهیه شده است.

همچنین خبرگزاری تاس روسیه نیز در خبری اعلام کرد که «راجنات سینگ» وزیر دفاع هند و «سرگئی شویگو» همتای روس وی نیز نشست جداگانه ای برگزار کردند.

سینگ با انتشار توییتی در این باره اعلام کرد: خوشحالم که تعدادی موافقت نامه، قرارداد و پروتکل در رابطه با سلاح های سبک و همکاری های نظامی امضا شد.

وی همچنین ادامه داد: دهلی نو عمیقا از حمایت قوی روسیه از هند قدردانی می کند. ما امیدواریم که همکاری ما صلح، رفاه و ثبات را برای کل منطقه به ارمغان بیاورد.

فروش سامانه دفاع هوایی « اس- ۴۰۰» روسیه به هند به ارزش پنج میلیارد دلار مهمترین موضوع در روابط میان دهلی‌نو و مسکو طی ماه‌های اخیر بوده است.

روسیه هم اکنون حدود ۶۰ درصد از نیازهای صنایع دفاعی هند را تأمین می‌کند و نخستین محموله از سامانه اس- ۴۰۰ طی ماه‌های آتی تحویل هند خواهد شد.

رسانه های هند پیشتر پیش‌بینی کرده بودند که همکاری‌ های نظامی، صنایع دفاعی، تجارت و اقتصاد در صدر موضوعات مورد مذاکره میان رئیس جمهور روسیه و مقامات هندی طی سفر امروز دوشنبه «ولادیمیر پوتین» به دهلی نو قرار بگیرد.

رئیس جمهور روسیه و نخست‌وزیر هند از سال ۲۰۱۴ تاکنون ۱۹ بار با یکدیگر دیدار کرده اند.

کد خبر 5368891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha