۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۸:۳۶

نماینده مجلس:

طرح صیانت ‌با تعطیلی کسب و کارهای مجازی منافات دارد

طرح صیانت ‌با تعطیلی کسب و کارهای مجازی منافات دارد

اراک - نماینده مردم اراک در مجلس گفت: هدف مجلس فیلتر و یا محدود کردن کسب و کارهای فضای مجازی نیست بلکه دنبال مدیریت و پاسخگو کردن سرورها و سلبریتی‌ها هستیم.

محمد حسن آصفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به دنبال محدود کردن فضای مجازی نیست هدف از طرح صیانت از فضای مجازی مدیریت و ساماندهی آن است. متأسفانه سرورهایی که فضای مجازی را در داخل کشور پشتیبانی می‌کنند خارج کشور هستند و مدیریتی بر فعالیت آنها اعمال نمی‌شود. فقدان مدیریت این فضا باعث می‌شود گاهی مطالبی را منتشر کنند که مخالف با منافع کشور و در تعارض با امنیت ملی است.

وی افزود: در طرح صیانت از فضای مجازی تصمیم بر این است که این سرورها مدیریت شوند و پاسخگو عملکرد خود باشند؛ در همین راستا طرحی در مجلس در حال بررسی است به عنوان جزئی از اصل ۸۵ به کمیسیون ویژه‌ای واگذار شده که نمایندگان کمیسیون‌ها و دستگاه‌های مرتبط با این موضوع در آن حضور دارند و این طرح را بررسی می‌کنند.

نماینده مردم اراک در مجلس تصریح کرد: هدف مجلس فیلتر و یا محدود کردن فضای مجازی نیست؛ این سرورها و برخی سلبریتی ها درآمدهای هنگفتی دارند با وجود اینکه زیرساخت‌های آن در داخل کشور تأمین می‌شود اما مالیاتی پرداخت نمی‌کنند.

آصفری گفت: مجلس دنبال بیکاری و تعطیل کردن کسب و کارهای مجازی نیست بلکه دنبال ساماندهی درآمد این سرورها است.

وی افزود: کسانی که نسبت به این طرح هجمه‌هایی را وارد می‌کنند یا اصلاً طرح را نخوانده اند و اطلاعی از آن ندارند و یا کسانی هستند که در پازل دشمن بازی می‌کنند و به دنبال این نیستند که قانونی برای اینترنت شکل بگیرد زیرا می‌خواهند از این آب گل آلود ماهی خود را صید کنند.

کد خبر 5370585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha