۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۲۵

امام‌جمعه شاهرود:

دانشگاه جدا از مردم نیست/ لزوم پیوست مردمی برای فعالیت دانشگاهی

دانشگاه جدا از مردم نیست/ لزوم پیوست مردمی برای فعالیت دانشگاهی

شاهرود- امام‌جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه دانشگاه‌ها جدا از مردم نیستند، گفت: پیوست مردمی باید برای فعالیت‌های دانشگاهی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس امینی عصر چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه صنعتی شاهرود به میزبانی سالن شقایق‌های این دانشگاه ضمن بیان اینکه برخی بر این تصور هستند که دانشگاه از مردم جدا است درحالی‌که این‌گونه نیست، ابراز داشت: می‌بایست پیوست مردمی برای دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تعریف شود.

وی با تأکید بر اینکه وجود پیوست مردمی اثرگذار بر زندگی مردم امری ضروری است، افزود: این پیوست می‌تواند موارد بسیاری را شامل شود و در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، خدماتی و سیاسی ورود مؤثر داشته باشد.

امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه طرفداری دانشجویان از حزب یا گروه خاص به نفع جامعه نیست، ابراز داشت: تداوم این اقدام تنها باعث می‌شود تا قدرت‌طلبان ترقی پیدا کنند لذا انتظار می‌رود دانشجویان نه جدای از خواست مردم بلکه هم‌راستا با آن‌ها حرکت کنند.

امینی بابیان اینکه از مسئولان نیز توقع می‌رود در روند کار دانشگاه‌ها دخالت نداشته باشند، تصریح کرد: ترویج و تبلیغ استقلال در جامعه و همچنین مردمی شدن دانشگاه‌ها مورد تأکید است و اگر این روند تداوم پیدا کند نفع آن برای همه خواهد بود.

وی افزود: دانشگاه‌ها از دهه ۳۰ همراه و همگام با مردم حرکت کردند و این اقدام پیروزی انقلاب را رقم زد لذا از دانشجویان عصر حاضر نیز انتظار می‌رود قدردان شهدای دانشجوی ۱۶ آذر باشند و یاد و خاطره آن‌ها را ارج نهند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست از زحمات و خدمات هشت‌ساله محمدمهدی فاتح تقدیر و مرتضی ایزدی فرد به‌عنوان سرپرست جدید دانشگاه صنعتی شاهرود معارفه شد.

کد خبر 5371018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha