۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۳

رئیس کمیته امداد اردستان خبر داد؛

افتتاح طرح پرداخت سریع صدقات با استفاده از بارکد در اردستان

افتتاح طرح پرداخت سریع صدقات با استفاده از بارکد در اردستان

اردستان-رئیس کمیته امداد اردستان از رشد ۴۸ درصدی پرداخت صدقات در این شهرستان خبر داد و گفت:طرح پرداخت سریع صدقات با استفاده از بارکد همزمان با سایر شهرها در اردستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم صادقی پیش‌از ظهر پنجشنبه در مراسم رونمایی از طرح پرداخت سریع صدقات در اردستان اظهار داشت: در سطح شهرستان اردستان ۶ هزار و ۴۰۰ صندوق صدقات وجود دارد که تعداد ۲۰۰ عمومی و مخصوص معابر هستند و مابقی صندوق‌ها در منازل مردم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار خانوار در سطح شهرستان صندوق صدقات دارند، افزود: پرداختی صدقات در هشت ماهه سال جاری نزدیک به ۳۸۰ میلیون و به طور میانگین صدقات هر صندوق ماهیانه حدود ۷۰ هزار تومان است.

رئیس کمیته امداد اردستان با اشاره به رشد ۴۸ درصدی پرداخت صدقات در این شهرستان، خاطرنشان کرد: طرح رونمایی از پرداخت سریع صدقات با استفاده از بارکد، استانی است و هم‌اکنون در ۳۷ شهرستان به طور همزمان رونمایی و اجرا خواهد شد.

صادقی تاکید کرد: مزایای این طرح شامل جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، پیشگیری از بیماری‌هایی که اکنون از طریق اسکناس انتقال پیدا می‌کند و پرداخت سریع و ۲۴ ساعته صدقات است.

وی تصریح کرد: ایمنی این طرح نیز موجب اعتماد سازی بین مردم می‌شود چرا که مجوز از وزارت ارتباطات دارد و پس از پرداخت صدقه، مبلغ پرداختی به نام شخص ثبت و با پیامک برای او ارسال می‌شود.

صادقی در خصوص طرح اکرام ایتام کمیته امداد، خاطرنشان کرد: حدود هزار و ۸۵۰ حامی در این طرح فعال هستند که به طور مستمر پرداختی‌هایی دارند و میزان پرداختی‌های این طرح نسبت به سال گذشته حدود ۳۲ درصد رشد داشته است.

رئیس کمیته امداد اردستان یادآور شد: در هشت ماهه امسال، ۸۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و ۱۰۰ میلیون تومان غیرنقدی و کالایی به ایتام شهرستان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۷ بچه یتیم و ۲۰۵ نفر بچه‌های محسنین تحت حمایت هستند، ادامه داد: میانگین پرداختی ماهیانه به ایتام، در سطح استانی ۵۰۰ تومان است اما با تلاش خیرین و حامیان این مبلغ در شهرستان ۶۰۰ تومان است.

صادقی خاطرنشان کرد: در راستای طرح الکترونیکی امداد هوشمند، با حضور در منازل افراد تحت حمایت در شهرستان که حدود دو هزار و ۵۰۰ خانوار هستند، اطلاعات خانواری آنان در سامانه ثبت می‌شود و با استفاده از این طرح نیز استحقاق داشتن و یا نداشتن افراد بررسی می‌شود.

کد خبر 5371433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha