۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۰

امام جمعه اهر انتقاد کرد؛

کمبود نیروی پرستار در بیمارستان باقرالعلوم اهر

 کمبود نیروی پرستار در بیمارستان باقرالعلوم اهر

اهر- امام جمعه اهر از کمبود نیروی پرستار در بیمارستان باقرالعلوم اهر انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده صبح جمعه در دیدار با پرستاران و مدیران شبکه بهداشت و بیمارستان باقرالعلوم اهر گفت: انتخاب سالروز ولادت حضرت زینب (س) به عنوان «روز پرستار»، انصافاً روز فرخنده‌ای است. بعد از واقعه‌ی کربلا؛ تنها حضرت زینب (س) بود که از اسرای کربلا پرستاری می‌کرد و در این راه سختی‌های بسیاری تحمل نمود.

وی گفت: پرستاران فرشتگان نجات هستند، وظیفه ما تشکر و قدردانی از زحمات و فداکاری‌های پرستاران است ولی حقیقتاً حق مطلب ادا نمی‌شود. البته قدردانی از این قشر وظیفه دولت است.

حاجی زاده ابراز داشت: اینکه گفته شود آقا پرستاران و پزشکان چه کاری انجام داده‌اند و هجمه وارد شود کمی بی‌انصافی است، وقتی عضوی از خانواده‌ای مبتلا به کرونا می‌شد اعضای خانواده از او دوری می‌کردند، همین پرستاران بودند که بیماران را به آغوش می‌کشند.

وی افزود: علی‌رغم تأثیرات واکسن کرونا در کاهش ابتلاء و فوتی؛ عده‌ای بدون داشتن علم در مقابل ریاست جمهوری و مجلس اعتراض می‌کنند تا واکسن الزامی نشود. در حالی که این تفکر حاکی از تفکرات غلط است.

امام جمعه اهر ادامه داد: شهدای مدافع سلامت از پزشک و پرستاران و جان‌باختگان کرونایی نشان می‌دهد که مراعات نکردیم، اگر مراعات می‌کردیم قطعاً شاهد این تعداد فوتی هم‌وطنان نمی‌بودیم. همیشه دعا می‌کنم بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها بیکار شوند و هیچ بیماری نداشته باشیم.

وی افزود: حتماً مسئله‌ی کمبود نیروی پرستاری در بیمارستان باقرالعلوم اهر را از دانشگاه علوم پزشکی تبریز پیگیری می‌کنم.

 کمبود نیروی پرستار در بیمارستان باقرالعلوم اهر

پرستاران «ایثار» را در مقابله با کرونا نشان دادند

محمد میرزاپور، مدیر شبکه بهداشت و درمان نیز در این دیدار گفت: پرستاران و پزشکان شهرستان اهر از زمان شیوع ویروس کرونا؛ ایثار را به معنای واقعی نشان داده‌اند.

وی گفت: خوشبختانه استقبال مردم اهر و ارسباران از واکسیناسیون عمومی بی‌نظیر بوده است و درصد تزریق واکسن کرونا نسبت به سایر شهرهای استان بالاست. همکاری مسئولان و رسانه‌ها در واکسیناسیون و ترغیب مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بسیار تأثیرگذار بود.

وی افزود: بیمارستان باقرالعلوم اهر نسبت به بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی، با بیشترین کمبود نیروی پرستاری مواجه است.

میرزاپور ابراز داشت: باید طبق استاندارد به ازای هر تخت بیمارستانی، ۱.۸ پرستار داشته باشیم ولی در بیمارستان باقرالعلوم اهر به ازای هر تخت بیمارستانی تنها ۰.۷ پرستار داریم که پایین‌تر از استاندارد است.

وی گفت: هر یک از پرستاران بیمارستان باقرالعلوم اهر، وظیفه ۳ پرستار را انجام می‌دهند و در این شرایط زمانی و در طول نزدیک به دو سال گذشته؛ بیشترین مرخصی پرستاران تنها ۵ روز بوده و اغلب حتی یک‌روز هم به مرخصی نرفته‌اند.

وی همچنین اظهار داشت: بیمارستان باقرالعلوم اهر در بین بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی بیشترین پذیرش بیماران کرونایی را داشته و کمترین میزان فوتی ناشی از کرونا مربوط به بیمارستان اهر است.

کد خبر 5372003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha