۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۲۲

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه:

مراکز درمانی سپاه کرمانشاه باید مرکز رجوع بیماران نیازمند شود

مراکز درمانی سپاه کرمانشاه باید مرکز رجوع بیماران نیازمند شود

کرمانشاه- فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: مراکز درمانی سپاه کرمانشاه باید مرکز رجوع بیماران نیازمند شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن ریحانی بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز پرستار که در درمانگاه امام رضا (ع) کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی بیماران نیازمند جامعه نباید دغدغه هزینه‌های درمانی را داشته باشند.

وی با اشاره به فلسفه نامگذاری ولادت حضرت زینب (س) به نام روز پرستار، افزود: این بانوی بزرگوار علاوه بر پرستاری از مجروحین و مصدومین واقعه عاشورا خصوصاً امام زمان خویش، از نهضت حسینی و فرهنگ عاشورایی پرستاری کرد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه پرستاری حضرت زینب (س) از نهضت و فرهنگ عاشورا باعث ماندگاری این نهضت در تاریخ شد، تصریح کرد: پرستاری از مصدومین و مجروحین واقعه عاشورا موجب شد که امروز ما با عزت و افتخار در جامعه اسلامی از پیش رفتن به سوی یک تمدن اسلامی حرف بزنیم.

ریحانی به احادیث مختلف در شأن و جایگاه پرستار اشاره کرد و ادامه داد: طی ایام شیوع بیماری کرونا، جدای از به وجود آمدن شرایط سخت و مشکل در کشور اما همگان شاهد بودند که یک فضای زیبا از نوع دوستی و کمک به هم‌نوع به تصویر کشیده شد و چهره زیبای کادر درمان در ایثار و خدمات‌رسانی به مردم نسبت به گذشته نمایان‌تر شد.

وی با اشاره به کمبود حداقل ۱۰۰ هزار پرستار در کشور، تصریح کرد: ارائه خدمات خالصانه و ایثارگرانه کادر درمان کشورمان طی مدت شیوع بیماری کرونا نسبت به کشورهای دیگر قابل قیاس نیست اما با وجود اینکه همه پرستاران با تمام توان خود در حال خدمت به مردم هستند اگر این کمبود رفع نشود با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

ریحانی با تاکید بر اینکه هیچ عبادتی حتی نماز واجب بالاتر از خدمت به مردم و رفع نیازها و مشکلات آنها خصوصاً مشکلات درمانی نیست، افزود: طی مدت شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور کادر درمان خصوصاً پرستاران در جبهه مقدم مبارزه با این بیماری خالصانه و برای رضای خدا خدمات زیادی به مردم ارائه کردند.

وی توجه به اخلاق درمانی و پزشکی کادر درمان را مهم دانست و تاکید کرد: یکی از مواردی که باید به آن توجه بیشتری شود این است که بیمار و یا همراهان بیمار به علت ناراحتی، استرس، عصبانیت و… ممکن است دُرشتی‌هایی با کادر درمان داشته باشند، اما درمانگاه‌های نیروهای مسلح خصوصاً درمانگاه‌های سپاه باید اخلاق دینی، انقلابی و پزشکی را رعایت کنند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه مرکزهای درمانی نیروهای مسلح نباید صرفاً نگاه درآمدی داشته باشند، گفت: اگر بیمار نیازمندی به این مراکز درمانی نیروهای مسلح مراجعه کرد باید رعایت حال این فرد شود و حتی دارو را به صورت رایگان در اختیارش قرار داد.

ریحانی با بیان اینکه مراکز درمانی سپاه باید مرکز رجوع و مرجع بیماران نیازمند باشند، ادامه داد: با احداث بهداری‌ها و درمانگاه‌ها به دنبال درآمدزایی نیستیم بلکه به دنبال درمان و حل بیماری‌ها و مشکلات درمانی نیازمندان و تهی دستان جامعه هستیم.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نظام تهیدستان است و مسئولان باید مشکلات آنها را حل کنند، تصریح کرد: تنها دغدغه بیمار و خانواده بیمار باید درمان باشد و نباید نگران هزینه‌های درمانی را داشته باشند و بیمه‌ها باید این مشکل را به شکل کامل حل کنند و نیز مراکز درمانی باید به گونه‌ای عمل کند که بیماران حداقل دغدغه‌ها را برای هزینه‌های درمانی داشته باشند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از پرسنل و کادر درمان درمانگاه امام رضا (ع) توسط فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 5372974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha