۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۰۹

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل:

عمده طرح‌های پژوهشی‌ در اردبیل کاربردی است

عمده طرح‌های پژوهشی‌ در اردبیل کاربردی است

اردبیل- معاون آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: عمده طرح‌های پژوهشی اجرا شده در سال‌های اخیر در استان اردبیل عملیاتی و کاربردی شده است.

سلیم قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سال ۹۹ اعتبارات حوزه پژوهشی در اختیار دستگاه‌ها بوده که یک درصد اعتبارات جاری را شامل می‌شود.

وی رقم این اعتبارات را ناچیز دانست و تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ با تصمیم شورای برنامه‌ریزی استان مقرر شده از سر جمع اعتبارات منابع برداشته شود تا در کنار پرداخت بدهی سال‌های گذشته، فراخوان و ارسال طرح‌های پژوهشی به دبیرخانه به انجام برسد.

معاون آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: نه تنها اعتباری برگشت نخورده بلکه ما حتی اعتبار سال آینده را نیز پیش‌خوری کرده‌ایم و انتظار می‌رود بهترین طرح‌ها به تصویب برسد.

قاسمی افزود: سال گذشته ۴۴ طرح پژوهشی و تحقیقاتی به تصویب رسید و امسال از بین ۱۲۴ طرح، تعداد ۷۲ طرح مورد ارزیابی قرار گرفته تا تعدادی از آنها به تصویب نهایی برسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۲۴ دستگاه استانی دارای یک درصد منابع پژوهشی هستند اما برخی دستگاه‌های دولتی که اعتبار ملی دارند، از منابع بیشتری برخوردار هستند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل یک درصد اعتبارات پژوهشی استان را در سال‌جاری ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: ۴۰۰ میلیون تومان این رقم بدهی سال‌های گذشته است که تلاش می‌کنیم پرداخت آن را در اولویت قرار دهیم.

قاسمی با بیان اینکه عمده طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی عملیاتی شده و تنها برخی از این طرح‌ها کتابخانه‌ای و غیر قابل اجراست، اضافه کرد: نمونه موفق طرح تحقیقاتی کاربردی تولید بذر از گونه مقاوم در برابر سرما و تنش‌های آبی است که نتایج مثبتی به همراه داشته است.

رتبه برتر غرفه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در نمایشگاه هفته پژوهش

معاون آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری ما در غرفه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به عنوان غرفه برتر عملکرد دبیرخانه آموزش و پژوهش را ارائه کردیم.

قاسمی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۶ دستگاه طرح پژوهشی خود را ابلاغ کرده بودند که ما سعی کردیم اسناد آن را در معرض دید قرار دهیم.

وی گفت: سند آمایش سرزمینی استان شامل ۱۱ شهرستان، طرح راهبردی و کلان پایه اقتصادی شهرستان‌های استان و همچنین طرح‌های اشتغالزایی روستایی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته بود.

قاسمی افزود: فیلم‌های آموزشی تولیدی مرکز آموزش مدیریت در اختیار کارکنان دولت قرار گرفته تا با مراجعه به سایت این مجموعه از محتوای این دوره‌ها استفاده کنند.

کد خبر 5373235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha