۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۸

در ۲۰۲۲ میلادی؛

نخستین زن فضانورد روسیه به فضا سفر می کند

نخستین زن فضانورد روسیه به فضا سفر می کند

رئیس سازمان فضایی روسیه (راسکاموس) از انتخاب نخستین زن فضانورد روس که در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت می‌کند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس نیوز، این فضانورد قرار است همراه کپسول اسپیس ایکس به فضا سفر کند، البته توافقنامه برای اختصاص صندلی به فضانورد روسیه میان ناسا و راسکاموس نهایی نشده است.

دیمیتری راگوزین مدیر راسکاموس در توئیتی اعلام کرد آنا کیکینا در پاییز ۲۰۲۲ میلادی همراه خدمه یک فضاپیمای تجاری آمریکایی به ایستگاه فضایی بین المللی سفر می‌کند. در مقابل در همین بازه زمانی یک فضانورد ناسا نیز به عنوان یکی از خدمه مأموریت سایوز به ایستگاه فضایی سفر می‌کند.

کیکینا در حال حاضر تنها زن فضانورد فعل در روسیه است. او در سال ۲۰۱۲ میلادی به عنوان فضانورد انتخاب شد اما هنوز به فضا سفر نکرده است. او احتمالاً یکی از خدمه مأموریت «کر و-۵» است که همراه کپسول کرو دراگون به فضا می‌رود. همراه او نیکل مان و جاش کاسادا از ناسا و کیوچی واکاتا فضانورد ژاپنی نیز در این مأموریت شرکت می‌کنند.

کد خبر 5373397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • M.M IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      1 0
      خانم فضانورد موفق باشی...
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      0 0
      البته قبلا خانم والنتینا ترشکوا به عنوان اولین خانم فضانورد از ملیت شوروی به فضا سفر کرده بوده . مگه روسیه بخشی از شوروی نبوده که حالا این خانم فضا نورد اولین نفره