۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۲

آغاز برنامه های کاروان هنری روایت حبیب در کردستان

آغاز برنامه های کاروان هنری روایت حبیب در کردستان

سنندج- برنامه های کاروان هنری روایت حبیب در آستانه سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در استان کردستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان روز یکشنبه در مراسم آغازین برنامه سه روزه کاروان هنری روایت حبیب در دانشگاه آزاد اسلامی سنندج اظهار کرد: امسال طی تفاهمی بین حوزه هنری انقلاب اسلامی و مکتب حاج قاسم، قرار است که کاروان هنری روایت حبیب با برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌های ویژه مهمان ۱۰ استان کشور شود که کردستان پس از استان‌های کرمان، اصفهان و زنجان چهارمین مقصد این کاروان فرهنگی و هنری است.

امین مرادی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کاروان هنری روایت حبیب طی سه روز در شهر سنندج حاضر خواهد بود و از امروز برنامه‌های فرهنگی و هنری است کاروان با گردهمایی در دانشگاه آزاد اسلامی سنندج و رونمایی از سردیس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در بلواری که به نام این بزرگوار نامگذاری شده است، دنبال خواهد شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: این کاروان هنری با بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری هر استان و با زبان هنر تلاش می‌کند تا بخشی از رشادت‌ها و ایثارگری‌های سردار مقاومت، حاج قاسم سلیمانی را به نسل جوان ارائه کند.

مرادی افزود: کاروان روایت حبیب سه روز در استان کردستان به اجرای برنامه خواهند پرداخت و طی این سه روز نیز پیش بینی برگزاری برنامه‌هایی از جمله نصب و رونمایی از سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سنندج، برگزاری مراسم فرهنگی و هنری در محیط‌های عمومی، برپایی نمایشگاه‌های تجسمی، عرضه و رونمایی از کتاب و سایر محصولات فرهنگی و در نهایت برگزاری مراسم شب خاطره با محوریت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در پردیس سینمایی بهمن از در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد فرهنگی و هنری که توسط مکتب حاج قاسم در حال اجراست از ۱۱ آذر به مدت یک ماه برگزار می‌شود و خرسندیم که کردستان چهارمین مقصد این کاروان است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اظهار کرد: حاج قاسم تنها متعلق به ایران نبوده و نیست بلکه به نماد مقاومت برای همه آزادی خواهان جهان تبدیل شده است.

مرادی افزود: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی یک شخص نیست بلکه یک مکتب و فرهنگ است و این مکتب مصداق انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی حرکت کردن است لذا بر خود واجب می‌دانیم که نام و یاد این شهید والامقام را زنده نگه داریم و راهش را ادامه دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: انسان در راه خدا جان و مال خودش را می‌دهد و عبودیت عبارت است از ایثار و تنها به عبادات نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی افزود: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی پیرو مکتب اباعبدالله الحسین (ع) است و نام این شهید بزرگوار برای همیشه جاودانه خواهد بود.

کد خبر 5373600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha