۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۱

معاون سازمان صمت مازندران:

سختگیری در حوزه معادن زیاد است/ فعالیت ۱۳۳ معدن در مازندران

 سختگیری در حوزه معادن زیاد است/ فعالیت ۱۳۳ معدن در مازندران

ساری- معاون امور معدنی سازمان صمت مازندران با اشاره به راه اندازی سه معدن طی سال جاری در استان گفت: سختگیری در حوزه معدن در استان نسبت به دیگر مناطق بیشتر است.

عباس عبدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شرایط استان و پوشش گیاهی آنکه به عنوان سبز معروف است، افزود: این مسئله سبب می‌شود تا برای صدور مجوزهای معدنی دارای یکسری مسائلی باشیم.

وی افزود: به دلیل آنکه مازندران دارای پوشش گیاهی است، دستگاه‌های مربوط برای حفظ گونه‌های طبیعی و گیاهی دارای قوانین خاص خود هستند و صدور مجوزهای معدنی تابع یکسری ملاحظاتی است.

وی با اظهار اینکه طی یک سال گذشته حدود ۹ معدن به منابع طبیعی برای احیا بازگردانده شده است، افزود: در بخش وصول حقوق دولتی در سال جاری ۱۳ میلیارد تومان در استان وصول شد که رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

عبدی صدور پنج فقره گواهی اکتشاف و دو فقره پروانه اکتشاف را از دیگر اقدامات ذکر کرد و با اشاره به راه اندازی کارگروه تعامل ستادی در استان یادآور شد: در این کارگروه مسائل مختلف در حوزه معدن بررسی وبهترین راهکار انتخاب می‌شود.

معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه سخت گیری ها در استان نسبت به دیگر مناطق بیشتر است، گفت: دنیا به سمت توسعه پایدار در بخش معدنی پیش رفته است و اگر ضوابط و معیارها حاکم شود، تمامی مشکلات در حوزه معدنی حل می‌شود.

وی نگاه سنتی در حوزه معادن را از جمله چالش‌ها بیان کرد و گفت: باید به بخش معدن به صورت علمی توجه و نظارت‌هایی درنظر گرفته شود.

وی شمار پروانه‌های بهره برداری صادر شده در حوزه معدن را طی سال جاری در استان سه فقره ذکر کرد و گفت: از ۲۶۲ فقره پروانه بهره برداری معدن در حال حاضر ۱۳۳ فقره پروانه بهره برداری فعال وجود دارد.

کد خبر 5373726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha