۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۳۱

فرماندار آرادان:

مردم آرادان خواستار استقرار ادارات در شهرستان هستند

مردم آرادان خواستار استقرار ادارات در شهرستان هستند

آرادان- فرماندار آرادان با بیان اینکه استقرار ادارات مطالبه مردم شهرستان است، گفت: برای ساخت بلوک اداری پنج هکتار زمین آماده واگذاری است اما اعتباری به آن اختصاص نمی‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید اردوخانی در نشست شورای اداری آرادان که بعد از ظهر پنجشنبه با حضور استاندار سمنان برگزار شد با اشاره به مشکلات این شهرستان در سطوح مختلف، تاکید کرد: بعد از گذشت ۱۰ سال متأسفانه از جمع ۴۳ اداره‌ای که باید در شهرستان آرادان باشد، ۲۷ اداره مستقر و ۱۶ اداره هم به صورت نمایندگی اقماری حضور دارند که این امر شایسته مردم آرادان نبوده چرا که باید برای کمترین مشکلات‌شان هم به گرمسار و سمنان مراجعه کنند

وی افزود: بر اساس آئین نامه خدمات کشوری دولت موظف شده در شهرستان‌های تازه تأسیس، نسبت به استقرار ادارات اقدام کند در واقع یک بلوک اداری با ادارات مورد نیاز مردم در این شهرستان می‌بایست وجود داشته باشد که زمین ساخت این بلوک آماده شده اما متأسفانه اعتباری برای ساخت در آن پیش بینی نشده است.

فرماندار آرادان با بیان اینکه این شهرستان در زمینه واکسیناسیون کرونا رتبه دوم را استان سمنان دارد، تاکید کرد: ۹۷.۳ مردم از شهرستان آرادان دز اول، ۸۳ درصد دز دوم و ۳۳.۵ دز سوم واکسن کرونای خود را نیز دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهد مشارکت در زمینه واکسیناسیون مقابله با کرونا در این منطقه خوب بوده است.

اردوخانی با بیان اینکه واکسیناسیون در کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی آرادان به صورت ۱۰۰ درصدی صورت گرفته است، گفت: تعداد معدودی از افراد اعتقادی به واکسن ندارند و در برابر آن مقاومت می‌کنند که در زمینه اقناع سازی آنها نیز اقداماتی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه واگذاری مسکن برای بخش‌های مختلف مردم از دیگر مطالبات در آرادان بود که در این زمینه پنج هکتار زمین آماده واگذاری داریم، افزود: طرح ویژه احداث مسکن به کسانی تعلق می‌گیرد که قبلاً زمین نداشته باشند و… اما در این شهرستان بسیاری افراد بودند که در خانه‌های استیجاری زندگی می‌کردند اما همه چهار شرط لازم را نداشتند که برای این افراد در کارگروه توسعه مقرر شد با کمک استانداری در تغییر کاربری بخشی از زمین‌ها برای سه گروه از مردم واگذار شود.

فرماندار آرادان با بیان اینکه این زمین‌ها در سه سطح شامل زمین‌های ویلایی ۱۸۰ الی ۲۵۰ متر مربع، در سطح دوم احداث آپارتمان‌هایی مانند مسکن مهر و سطح سوم زمین‌های باغ ویلایی است که به مردم واگذار می‌شود تا خانه بسازند، ابراز کرد: واگذاری این اراضی نیز به شورای فنی استانداری واگذار می‌شود که شبهه‌ای وجود نداشته باشد.

اردوخانی با بیان اینکه آرادان یک شهرستان مولد است، بیان کرد: رتبه اول در تولید تخم مرغ و محصولات گلخانه‌ای در سطح استان سمنان و همچنین عملکرد کشاورزی در واحد سطح مختص به این شهرستان مستعد برای سرمایه گذاری است.

کد خبر 5377224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha