۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۵

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک:

نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یک ضرورت است

 نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یک ضرورت است

قزوین – نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یک ضرورت است، گفت: یکی از راه‌های ایجاد ایمنی نوسازی حمل و نقل عمومی است.

به گزارش خبرنگار مهر فاطمه محمدبیگی صبح شنبه در دیدار با جمعی از فعالان حمل و نقل استان قزوین با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یک ضرورت است، اظهار کرد: یکی از وظایف دولت تأمین ایمنی و امنیت راه‌ها است و در این باب از دولت خواهیم خواست اعتبارات ویژه ای برای نوسازی حمل و نقل در استان قزوین تخصیص دهند.

وی افزود: در دیدار هفته گذشته با رئیس جمهور هم گفتیم که بیش از ۲۰ سال است ناوگان حمل و نقل سنگین ما در استان قزوین نوسازی نشده است و بر همین اساس برای نوسازی ناوگان از دولت دنبال اعتبارت ویژه در بودجه ۱۴۰۱ هستیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک با بیان اینکه یکی از راه‌های ایجاد ایمنی در محورهای استان قزوین همین نوسازی حمل و نقل است، تصریح کرد: از سویی یکی از الزامات زیست محیطی نیز نوسازی ناوگان عمومی و حمل و نقل است و از طریق فراکسیون محیط زیست آن را پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به روند رو به جلو حمل و نقل دیجیتال اضافه کرد: اگر امروز متفکرین حوزه حمل و نقل به فکر توسعه حمل و نقل دیجیتال نباشند کسانی دیگر و از خارج از کشور گوی سبقت را خواهند ربود.

محمدبیگی بیان کرد: بودجه ویژه ای دولت برای الکترونیکی کردن فرآیندها گذاشته و استان قزوین می‌تواند در این حوزه اقدام جدی داشته باشد و از دست دادن این فرصت‌ها، می‌تواند آسیب بزرگی را به دنبال داشته باشد.

وی تاکید کرد: سرعت اتفاقات و پیشرفت‌ها در حوزه دیجیتال بسیار بالا است و نباید اجازه دهیم در این مسیر عقب از دیگران عقب بمانیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل بدون استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی ممکن نیست و حتماً باید به این سمت رفت، تصریح کرد: تشکیل تعاونی‌های جدید حمل و نقل و فعال کردن تعاونی‌های قبلی می‌تواند ظرفیت‌های جدیدی را در حوزه توسعه حمل و نقل ایجاد کند.

وی گفت: قزوین با حدود ۲۷۰ میلیون تردد سومین استاد پرتردد در کشور است و نیاز است دستگاه‌های ملی سهم استان را در این حوزه ارائه دهند.

محمدبیگی با اشاره به اینکه استان قزوین استانی لجستیک است و این وضعیت باید برای مردم سود دهی داشته باشد، ادامه داد: مردم ما باید از این حجم از خدماتی که به کشور می‌دهند سهم و سود داشته باشند.

وی با بیان اینکه خاطرنشان کرد: نباید سهم مردم قزوین از این حجم از تردد فقط خرابی زیرساخت‌هایی همچون جاده و آلودگی هوا باشد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در پایان با بیان اینکه قزوین در حوزه گردشگری صرفاً معبر است و مقصد نیست، یادآور شد: از معبر بودن هم سود نبردیم و ۸۰ درصد خدمات گردشگری استان قزوین در معبر بودن نیز تعطیل است.

کد خبر 5378220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha