۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۵۱

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

پیشنهادات مشاور شهردار برای توسعه مترو و تکمیل خطوط بزرگراهی

پیشنهادات مشاور شهردار برای توسعه مترو و تکمیل خطوط بزرگراهی

مشاور توسعه کالبدی شهرداری تهران، با تشریح پیشنهادات خود برای توسعه کالبدی شهر تهران، توسعه مترو و تکمیل خطوط بزرگراهی پایتخت را از طرح های خود خواند.

علیرضا جاوید مشاور شهردار تهران در حوزه توسعه کالبدی شهر در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره پیشنهادات خود در این زمینه و مسئولیت وی برای توسعه شهر گفت: توسعه کالبدی شهر شامل ایجاد زیرساخت های خدماتی و عمرانی است که اجرای پروژه‌های عمرانی، زیرساختی، ترافیکی، خدماتی و غیره که بتواند موجب ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان شود را شامل می شود.

وی با اشاره بر نقش خود در اجرای پروژه های عمرانی و زیرساختی پایتخت بیان کرد: به عنوان مشاور شهردار تهران در توسعه کالبدی شهر، در کنار معاونین شهردار تهران نقش مشورتی و ارائه کمک‌های فکری برای اجرای طرح‌های شهری را بر عهده دارم.

مشاور شهردار تهران در حوزه توسعه کالبدی با اشاره بر طرح‌های پیشنهادی خود در این زمینه عنوان کرد: در حال حاضر اولویت شهر تهران موضوع حمل و نقل عمومی است که در این زمینه با اولویت توسعه مترو اقدام خواهیم کرد. به علاوه تکمیل خطوط بزرگراهی، دسترسی های بین بزرگراهی شامل رمپ ها و لوپ ها، توسعه خدمات شهری، افزایش فضای سبز شهر و غیره ازجمله برنامه‌ها و طرح‌های پیشنهادی برای توسعه شهر خواهد بود.

جاوید با تشریح برنامه های خود در زمینه توسعه مترو اظهار داشت: در این زمینه با همکاری معاونت حمل و نقل شهر تهران، بر روی تکمیل ایستگاه ها و خطوط نیمه‌تمام و همچنین بررسی ساخت خطوط و ایستگاه جدید اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره بر تاکید شهردار تهران بر تحقق چشم انداز «تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام» تصریح کرد: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری وظیفه دارد برای تحقق این اصل، برنامه‌هایی را در حوزه کالبدی شهری با محوریت معماری ایرانی_ اسلامی اجرا کند. در این زمینه نیز طرح‌ها و پیشنهادات خود را ارائه خواهیم داد.

مشاور شهردار تهران در حوزه توسعه کالبدی در خصوص رسیدگی به بافت های تاریخی از جمله بافت بازار تهران بیان کرد: دفتر بافت های تاریخی در معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران مستقر است که در این زمینه بنا داریم، با فعال‌سازی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بافت های این منطقه را مورد احیا و مرمت قرار دهیم.

کد خبر 5379834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha