۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۶

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اعلام کرد؛

تولید فیلم کوتاه «فگار» در حوزه هنری چهارمحال و بختیاری

تولید فیلم کوتاه «فگار» در حوزه هنری چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: فیلم کوتاه «فگار» به کارگردانی «محسن باقری دستگردی» در استان تولید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الله شیروانی اظهار کرد: حوزه هنری استان با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری طی دو دوره تولید آثاری را با رویکرد مقابله با آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار داده که فیلم داستانی «فگار» جدیدترین تولید مشترک با موضوع آسیب‌های اجتماعی است.

وی عنوان کرد: «فگار» داستان آسیب‌هایی اجتماعی همچون بیکاری، خشونت و مشکلات زنان سرپرست خانوار است است که امروز برخی خانواده با آن مواجه هستند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این فیلم تلاش دارد پیامدهای منفی این مشکلات را در بستر خانواده نشان دهد.

شیروانی ادامه داد: یکی از بهترین نحوه مواجهه و راه‌های کم کردن و برجسته نمایی آسیب‌های اجتماعی جهت چاره اندیشی در مورد آن‌ها هنر است و باید سعی شود هر ساله تولیدات بیشتری با موضوع آسیب‌های اجتماعی در استان در رشته‌های مختلف هنری انجام گیرد.

وی گفت: فیلم نامه این فیلم را «فاطمه مشرف» و «محسن دستگردی» به صورت مشترک نگارش کرده اند که یکی از تولیدات کارگاه فیلمنامه نویسی حوزه هنری استان است.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه زمان فیلم «فگار» ۹ دقیقه است، افزود: «رضا یزدانیان» تصویربردار، «سینا کوهی فایق دهکردی» تدوینگر، «مهدخت اصغریان» برنامه ریز و گریم، «سجاد شیرازی» صدابردار و صداگذار و «سید صادق موسویان» مدیر تولید این اثر بوده اند و «زهرا امیرخانی»، «مصطفی رئیسی فیل آبادی» و «فرشته قادری دهکردی» به عنوان بازیگر در آن ایفای نقش کرده اند.

شیروانی اظهار کرد: «شمس الدین آل معصوم»، «میلاد غلامی»، «داود امینیان»، «اکرم راستی قهفرخی»، «هادی شریف پور»، «علی اسکندری»، «کورش قلی پور»، «رضا جوانبخت»، «پدارم فرخ نیا» و «آناهید قاسمی» از دیگر عوامل این فیلم کوتاه هستند.

واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری تا کنون بیش از ۱۰ فیلم با موضوعات آسیب‌های اجتماعی تولید کرده است و در آینده نزدیک فیلم «فگار» با حضور هنرمندان، علاقه مندان، مردم استان و عوامل فیلم اکران خواهد شد.

کد خبر 5380898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha