۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۱

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی:

صندوق‌های پژوهش و فناوری مشکلات دانش بنیان‌ها را حل می‌کند

صندوق‌های پژوهش و فناوری مشکلات دانش بنیان‌ها را حل می‌کند

سمنان- رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد صندوق‌های پژوهش و فناوری می‌توانند مسائل مالی و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان را در سراسر کشور حل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحسن دهنوی ظهر سه شنبه در نشست با فعالان حوزه فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان سمنان به میزبانی مراکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اشاره به مشکلات مالی شرکت‌های دانش بنیان، تاکید کرد: از آنجا که این شرکت‌ها در توسعه اقتصادی نقش دارند، می‌بایست مشکلات مالی شأن را نیز حل کرد.

وی با بیان اینکه در این راستا معتقد هستیم که ایجاد صندوق‌های پژوهش و فناوری می‌توانند مسائل مالی و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان را در سراسر کشور حل کنند، افزود: کلیات مرحله اول قانون جدید صندوق‌های پژوهش فناوری مصوب شده است.

این عضو خانه ملت گفت: بر طبق قانون بانک‌ها باید ضمانت نامه صادره از سوی صندوق پژوهش و فناوری را برای طرح‌های شرکت‌های دانش بنیان و همچنین شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری و واحدهای فناور مستقر در این پارک‌ها را بپذیرند تا بتوانند تسهیلات دریافت کنند.

دهنوی با بیان اینکه در قانون جدید همچنین شرایط مالیات و بیمه مربوط به واحدهای فناور پارک‌های علم و فناوری کشور نیز تسهیل می‌شود، بیان داشت: سعی شده تا با مجموعه این اقدامات از شرکت‌های دانش بنیان حمایت بیشتری شود.

کد خبر 5381047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha