۱ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۳۹

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان خبر داد؛

باسوادی ۴۰ هزار کردستانی طی ۵ سال اخیر

باسوادی ۴۰ هزار کردستانی طی ۵ سال اخیر

سنندج- معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از ۸۲ هزار نفر در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال کردستان بی سواد بودند که ۴۰ هزار نفر آن ها تاکنون باسواد شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، رمضان یوسفی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون هزار و ۳۰۰ آموزش دهنده به صورت مستمر مشغول به خدمت در عرصه سواد آموزی به قشر بی سواد در استان هستند.

وی افزود: هر ساله ۴۰ هزار نفر ساعت دوره توانمند سازی برای آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی برگزار می‌شود و ارتقای علمی این افراد از اولویت‌های ما به شما می‌رود.

یوسفی در ادامه سخنان خود به دستاوردهای ۴۲ ساله نهضت سواد آموزی در کردستان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۵۵ تنها ۳۰ درصد گروه سنی ۶ سال و بالاتر در کردستان با سواد بودند که خوشبختانه این مهم تا پایان سال ۹۹ به ۸۴.۳۸ درصد رسیده است.

وی افزود: در این مدت نیز میانگین باسوادی زنان کردستانی از ۱۴.۹۸ درصد به ۷۸.۴ رسیده و نرخ باسوادی در مناطق روستایی نیز از ۲۱ درصد به ۷۴.۹۸ درصد رسیده است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد: بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن که در سال ۱۳۹۵ انجام شده است ۲۶۵ هزار و ۱۰۳ نفر از جمعیت استان بی سواد بودند که ۸۲ هزار و ۲۵۰ نفر آنها در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بودند.

یوسفی افزود: طی پنج سال اخیر بیش از ۴۰ هزار نفر از جامعه هدف ما در استان باسواد شده اند و این روند با تلاش شبانه روزی آموزش دهنده‌های ما ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر ۷۶۳ نفر از آموزش دهندگان جذب آموزش و پرورش شدند و هم اکنون هزار و ۳۰۰ نفر آموزش دهنده در استان مشغول به فعالیت هستند.

یوسفی اعلام کرد: به مناسبت هفته سواد آموزی نمایشگاه دستاوردهای سوادآموزان استان دایر خواهد شد و از آموزش دهندگان و آموزش گیرندگان برتر استان در این هفته تجلیل به عمل خواهد آمد.

کد خبر 5381690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha