۳ دی ۱۴۰۰، ۸:۱۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

مراکز تجمیعی واکسیناسیون در اردبیل توسعه می‌یابد

مراکز تجمیعی واکسیناسیون در اردبیل توسعه می‌یابد

اردبیل- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان اردبیل با توجه به افزایش تقاضا و درخواست‌های مردم افزایش یافته و توسعه پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام حبیب‌زاده شامگاه پنجشنبه در بازدید از مراکز تجمیعی واکسیناسیون در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر ۳ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در اردبیل به هموطنان ارائه خدمات می‌کنند که ساعات کاری آنها متفاوت است.

وی تصریح کرد: مرکز تجمیعی شهدای دانش‌آموز باکری از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب، مرکز تجمیعی شهید مبارکی در اطراف شورابیل از ساعت ۱۳ عصر تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه و مرکز تجمیعی فجر در میدان وحدت از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر آماده پذیرش و تزریق دز اول تا سوم واکسن کروناست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم در هفته آینده ۲ تا ۳ مرکز تجمیعی جدید را نیز راه‌اندازی کنیم تا هموطنان در تزریق دز سوم با تمرکز، تجمع مردمی و صف‌های طولانی روبه‌رو نشوند.

حبیب‌زاده افزود: بیشترین استقبال از تزریق واکسن مربوط به دز یادآور و سوم کروناست که با توجه به شیوع سویه جدید امیکرون بخش عظیمی از هموطنان نسبت به تزریق دز سوم مراجعه کرده و کار تزریق واکسن در مراکز مختلف در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: البته در نزدیک‌ترین مراکز بهداشتی نیز تزریق واکسن برای هموطنان انجام می‌شود که به راحتی می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی محل سکونت خود دز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

حبیب‌زاده به افزایش خزنده آمارهای بستری کرونا در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: تعداد بستری‌های کرونا به ۳۳ نفر افزایش یافته که در حال حاضر ۱۳۵ بیمار کرونایی در مراکز بیمارستانی و درمانی استان تحت مراقبت بوده و ۳۵ بیمار نیز در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

وی وضعیت ۲ شهرستان اصلاندوز و پارس‌آباد را با رنگ زرد و سایر شهرستان‌ها را دارای شرایط آبی توصیف کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا شرایط مناسبی را برای واکسیناسیون و عوامل پیشگیرانه در برابر سویه جدید امیکرون فراهم کنیم تا اهالی گرفتار این موج کرونا نشوند.

حبیب‌زاده در مورد گرفتاری برخی از خانواده‌ها از باب سرماخوردگی و علائم بیماری کرونای گروه‌های سنی کودک و نوجوان بیان کرد: هنوز سویه امیکرون در استان مشاهده نشده و ما انتظار داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شیوع این سویه در سطح استان جلوگیری شود.

کد خبر 5382711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha