در گفتگو با مهر اعلام شد؛

طرح «حمایت از کاربران فضای مجازی» تغییر کرد

طرح «حمایت از کاربران فضای مجازی» تغییر کرد

عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی از تغییر نام و تعداد مفاد این طرح در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: کلیات نسخه جدید فردا به رای گذاشته می شود.

علی یزدی خواه در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد جزئیات جلسه امروز کمیسیون بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی اظهار داشت: با توجه به حاشیه‌هایی که نامه اخیر رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص طرح داشت، جلسه صبح امروز بیشتر پیرامون این موضوع گذشت.

وی با بیان اینکه این نامه غیرکارشناسی بود، افزود: متأسفانه به رغم اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس پیش از این ۲ بار طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی را مورد بررسی قرار داده بود اما با این وجود در نامه‌ای که اخیراً منتشر شده است، به این طرح ایرادات کارشناسی گرفته است. کما اینکه این مرکز شأن قانونگذاری ندارد و تنها از حیث مشورتی می‌تواند در مورد طرح نظر دهد.

یزدی خواه با اشاره به اینکه در جلسه صبح امروز کمیسیون، آخرین نسخه از طرح که با همکاری کارشناسان مرکز ملی فضای مجازی، مرکز پژوهش‌های مجلس و دستگاه‌های ذیربط تهیه شده و موسوم به ویرایش جدید ۵ دی ماه است، در اختیار اعضای کمیسیون مشترک قرار گرفت، گفت: در این ویرایش جدید، مفاد طرح از ۳۷ ماده به ۲۱ ماده کاهش یافته است.

وی گفت: در همین حال مطابق با این نسخه جدید، به دولت پیشنهاد شده که برخی آئین نامه‌های مربوط را ظرف مدت ۳ تا ۶ ماه تهیه و ابلاغ کند.

عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی با بیان اینکه نام این طرح نیز در نسخه جدید به «طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی» تغییر یافته است، خاطرنشان کرد: در جلسه آتی کمیسیون که فردا سه شنبه ساعت ۱۶ برگزار می‌شود، مقرر شده که اعضای کلیات این نسخه جدید را مطالعه کرده و کلیات را در این جلسه به رأی بگذاریم.

وی افزود: در خلال رسیدگی به این ۲۱ ماده صاحبنظران و نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس نیز می‌توانند در صورتی که نظرات جدیدی برای کمک به بهبود این طرح دارند آن را اعلام کنند تا در نهایت یک طرح جامع و کاملی را برای تأیید به شورای نگهبان ارائه دهیم.

یزدی خواه گفت: نسخه جدید پس از تصویب کلیات، انتشار عمومی خواهد یافت.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به مشغله برخی نمایندگان عضو کمیسیون مشترک در کمیسیون تلفیق، جلسه کمیسیون مشترک تحت الشعاع قرار نگیرد و تعداد اعضا به حدنصاب رأی گیری برسد.

کد خبر 5385314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha