۹ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۴۳

دادستان اردبیل تاکید کرد؛

برخورد با مداخلات پزشکی غیرمجاز در استان اردبیل

برخورد با مداخلات پزشکی غیرمجاز در استان اردبیل

اردبیل- دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از تشدید برخوردها با هرگونه مداخلات پزشکی غیرمجاز در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالله طباطبایی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی استان و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: اطبا جز نخبگان جامعه هستند و ارتقا سلامت عمومی با تدبیر پزشکان از اهمیت بالاتری در جامعه برخوردار است.

وی تصریح کرد: ارتقا و حفاظت از سلامت مردم و نیز پیشگیری از بیماری‌ها باید از اولویت‌های اصلی در دانشگاه علوم پزشکی باشد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تلاش برای تحقق بخشیدن بر ارزش‌های عالیه اسلامی در کلیه امور پزشکی، اخلاق حرفه‌ای، حفظ و حمایت از حقوق بیماران، حفظ شئون و احترام پزشکی را مهم ارزیابی کرد و گفت: در راستای حفاظت از سلامت شهروندان، اکیپی از دستگاه‌های ذیربط به منظور شناسایی و برخورد مکان‌های غیرمجاز که در امور پزشکی دخالت می‌کنند، تشکیل می‌شود.

طباطبایی همچنین به افرادی که به صورت غیرمجاز مبادرت به امر پزشکی می‌کنند، هشدار داد هر شخصی که به صورت غیرمجاز سلامت مردم را به خطر بیاندازد، مطابق قوانین جاری کشور قاطعانه برخورد خواهد شد.

در ادامه این نشست رئیس نظام پزشکی استان اردبیل نیز با ارائه گزارشی از عملکرد نظام پزشکی استان اردبیل، ایجاد شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات نظام پزشکی را از اقدامات ارزشمند دادگستری اردبیل برشمرد.

منصور جعفری نمین به حمایت‌های قانونی دستگاه قضائی استان اردبیل در برخورد با افراد و اماکن غیرمجازی که سلامت مردم را تهدید می‌کنند، افزود: امیدواریم این ارتباط تنگاتنگ دادگستری و جامعه پزشکی استان اردبیل در راستای احقاق حقوق بیماران و تأمین سلامت عمومی مردم و جامعه استمرار داشته باشد.

کد خبر 5387921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha