۱۲ دی ۱۴۰۰، ۹:۰۷

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

مکتب شهید سلیمانی قطب نما است/ شخصیتی که شگفتی دشمن را برانگیخت

مکتب شهید سلیمانی قطب نما است/ شخصیتی که شگفتی دشمن را برانگیخت

بیرجند- امام جمعه سربیشه با اشاره به اینکه مکتب شهید سلیمانی قطب نما است، گفت: رفتار و منش سردار حتی شگفتی و تحسین دشمن را نیز برانگیخت.

حجت الاسلام احمد نجمی پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آنگونه که دشمنان ما شهید سلیمانی را شناختند ما هنوز ابعاد شخصیتی این مرد بزرگ را به درستی نشناختیم.

امام جمعه سربیشه با اشاره به سخن یکی از ژنرال‌های (ژنرال پترائوس) ستاد مشترک آمریکا مبنی بر اینکه قاسم سلیمانی مدیری توانمند و دشمنی شایسته است، بیان‌کرد: حتی بعد از شهادت ایشان یکی از سناتورهای آمریکایی به ترامپ گفته بود که فکر نمی‌کنی کشته ِ ژنرال سلیمانی خطرناک‌تر از زنده بودن او است.

نجمی پور افزود: حتی روزنامه لوموند فرانسه نیز در یکی از شماره‌های خود نوشت قاسم سلیمانی‌قوی ترین مرد خاورمیانه و چگوارای ایران است و یکی از نشریه‌های آمریکایی نیز نوشت ژنرال سلیمانی به‌ندرت صحبت می‌کند ولی دارای یک کاریزمای نهفته است.

وی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم موجب بیداری و در حقیقت یک قطب نما است، ادامه‌داد: این شخصیت بزرگ عمیقاً اعتقاد به پیروی از فرامین امامین انقلاب (رهبر معظم انقلاب و امام خمینی) داشت و خود را برای خدا خالص کرده بود.

امام جمعه سربیشه گفت: شهید سلیمانی بسیار از مطرح شدن دوری می‌کرد و از این جهت وقتی در سال ۹۶ به ایشان پیشنهاد کاندید شدن برای انتخابات ریاست جمهوری کردند از این موضوع پرهیز کرد.

نجمی‌پور با اشاره به اینکه سردار سلیمانی به شدت مخالف این بود که دشمن از داخل جبهه انقلاب دو صدایی بشنود، اظهار کرد: سردار به شدت به دنبال جذب حداکثری بود و اگر می‌گفت «همان دختر کم حجاب دختر من و فرزند این جامعه است» در راستای همین جذب حداکثری بود.

وی با بیان اینکه عشق به خانواده شهدا از دیگر ویژگی‌های مکتب شهید والامقام ما است، گفت: شهید سلیمانی از اینکه وارد بازی‌های جناحی شود پرهیز می‌کرد و بیش از هر چیز منافع کشور و انقلاب و اسلام برای او حائز اهمیت بود.

امام جمعه سربیشه یادآور شد: همه این موارد موجب علاقمندی مردم به سردار سلیمانی و آن تشییع جنازه باشکوه شد به طوری که می‌توان آن را یک نوع رفراندوم دانست.

کد خبر 5389795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha