۱۲ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۵۸

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد؛

ضرورت گفتمان‌سازی مسئله جمعیت در کشور توسط روحانیون

ضرورت گفتمان‌سازی مسئله جمعیت در کشور توسط روحانیون

ایلام-قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی بر ضرورت گفتمان‌سازی درخصوص مسئله جمعیت در کشور توسط روحانیون و علما تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح الله حریزاوی ظهر یکشنبه در گردهمایی روحانیون تبلیغی در ایلام اظهار کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های سازمان تبلیغات ورود به مسئله آسیب‌های اجتماعی در کشور است که به همین منظور ۵۵۰ پایگاه فرهنگی در مناطق حاشیه شهر ایجاد شده است.

وی گفت: در این پایگاه‌ها با استفاده از ظرفیت روحانیون و مبلغان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرها تلاش می‌شود.

حجت الاسلام حریزاوی با اشاره به اینکه تبلیغ گفتمان‌ساز باید رأس کار روحانیون و مبلغان قرار گیرد، افزود: مشکلات جامعه با کار فرهنگی و گفتمان‌ساز رفع می‌شود.

وی گفت: تحولات فرهنگی نیاز به فرد آگاه و ساختار شکن دارد، عموم فعالان فرهنگی از جمله روحانیون، مبلغان و علما باید مطالبات فرهنگی را تبدیل به گفتمان کنند تا مؤثر واقع شود.

حجت الاسلام حریزاوی با اشاره به اینکه وظیفه ما در فعالیت‌های فرهنگی گفتمان سازی و جریان سازی است یعنی فرهنگ باید به مطالبه‌ای عمومی تبدیل شود، افزود: دشمن امروز با جنگ‌های ترکیبی و هیبریدی وارد شده و بهترین راه نجات، عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص گفتمان سازی است.

تشویق به فرزند آوری ذیل گفتمان امیدآفرینی

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی بر ضرورت گفتمان‌سازی مسئله جمعیت در کشور توسط روحانیون و علما تاکید کرد و گفت: در مورد جمعیت و فرزندآوری تغییر ذائقه و عارضه‌ای در کشور پدید آمده است که باید تلاش کنیم این ذائقه تغییر کند.

وی ادامه داد: مطالعات دقیق علمی نشان می‌دهد که مسئله جمعیت یک مسئله فرهنگی است و به قول مقام معظم رهبری یک عارضه است که قابل‌رفع است.

حجت الاسلام حریزاوی افزود: پدیده تک فرزندی، کم فرزندی، بی فرزندی و پدیده‌هایی از این قبیل که دشمن آن را ترویج می‌کند، علل مرکب دارد.

وی تصریح کرد: طبق آمارهایی که بر اساس افکار سنجی های علمی به دست آمده است بیش از نیمی از جوانان ما که امکان فرزندآوری دارند گفتند که ما از آینده بچه نگرانیم که آیا می‌توانیم او را تأمین مالی کنیم یا نه؟

وی گفت: الان گفتمانی که تبلیغات اسلامی ذیل گفتمان امیدآفرینی دارد دنبال می‌کند، موضوع تشویق به فرزند آوری است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه شما اگر گفتید تنها علت بی حجابی بی ایمانی است اشتباه کرده‌اید، افزود: اگر بگویید تنها علتش بی حیایی، بی پولی است باز هم اشتباه است، مجموع عوامل است که باعث می‌شود این اتفاق بیفتد.

کد خبر 5390184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      0 0
      سال دیگه یعنی سال 1401 که گوشت قرمز میشه کیلویی 300 هزا تومن و مرغ هم میشه هر کیلو 65 هزار تومن بچه رو کجای دلمون بگذاریم اصلا چجوری هزینه زایمان بیمارستان و خرج دوا و داروی زنمون رو بدیم تا برسه به بچه بعد اون چجوری نان زن حامله و باردارمون رو بدیم که بدنش تقویت بشه بچه ای بیاره، آهی در بساط نیست