۱۳ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۵۸

برای ادامه کار صنعت فیلمسازی؛

ادغام بیشتر راه بقای کمپانی‌های تولید محتوا برای سینما و تلویزیون

ادغام بیشتر راه بقای کمپانی‌های تولید محتوا برای سینما و تلویزیون

با رشد استریمینگ، ادغام‌های شرکتی بیشتری در صنعت فیلم و تلویزیون در راه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، به نظر می‌رسد روند جهانی یکپارچه‌سازی شرکت‌های مستقل تهیه فیلم و سریال که در سال ۲۰۲۱ سرعت گرفته، در سال ۲۰۲۲ هم ادامه پیدا خواهد کرد چون رشد استریمرها دارد هم تقاضا و هم بودجه ساخت پروژه‌های جدید را افزایش می‌دهد.

فراتر از ابرادغام چند میلیارد دلاری دیسکاوری و وارنرمیدیا متعلق به ای‌تی‌اندتی که برنامه‌ریزی شده، بزرگ‌ترین معامله‌های محتوا محور در سالی که گذشت قرارداد ۸.۴۵ میلیارد دلاری آمازون برای خرید ام‌جی‌ام، خرید ۹۰۰ میلیون دلاری هلو سانشاین (تهیه‌کننده «مورنینگ شو» و «دروغ‌های بزرگ کوچک») توسط ریس ویترسپون و توافق ۷۷۵ میلیون دلاری سی‌جی انترتینمنت غول کره‌ای (شرکت سازنده فیلم «انگل») برای خرید ۸۰ درصد از سهام شرکت اندوور کانتنت بودند.

تمام این‌ها را می‌توان در قالب واکنشی نسبت به رشد چشمگیر استریمرها و محتوای دیجیتال و افت اهمیت باکس آفیس سینمایی دید. به طور مثال، خریداری ام‌جی‌ام توسط آمازون برای جف بزوس و سرویس استریمینگ آمازون پرایم امکان دسترسی عمیق به محتوای سینمایی و تلویزیونی از جمله مجموعه «جیمز باند» را فراهم می‌کند.

برای شرکت‌هایی که نماینده و مدیر برنامه‌های بازیگران و استعدادها هستند، ادغام راهی برای حفظ کردن برترین چهره‌ها خواهد بود. شرکت‌های سی‌ای‌ای و آی‌سی‌ام در حال یکپارچه‌سازی هستند. سی‌ای‌ای در میان مشتریان خود اسکارلت جوهانسون، رایان مورفی و مریل استریپ را دارد و آی‌سی‌ام نماینده شاندا رایمز، ساموئل ال. جکسون و رجینا کینگ است.

اما تلاش برای بزرگ‌تر شدن فقط در میان بازیگران قدرتمند هالیوودی شکل نگرفته است. در سراسر جهان هم با تحول‌هایی که به خاطر انقلاب استریمینگ به وجود آمده، شرکت‌های مستقل تلویزیون و فیلم دارند با هم ادغام می‌شوند یا کسی آن‌ها را خریداری می‌کند.

از جدیدترین قراردادها می‌توان از خریداری شرکت بریتانیایی بد وولف توسط سونی پیکچرز، توافق شرکت مدیاوان فرانسه و لئونین استودیوز آلمان برای خرید ۵۱ درصد سهام دراما ریپابلیک انگلیس، خرید شرکت اسرائیلی آبوت هامیری توسط فریمنتل و در نهایت خرید بیشتر سهام اپل تری پروداکشنز دانمارک توسط آی‌تی‌وی استودیوز نام برد.

یکی از بازیگران جدیدتر که دارد از این روند جهانی پیروی می‌کند شرکت انانیموس کانتنت است که پروژه‌های موفقی مانند «کارآگاه حقیقی» و «آقای روبات» را در کارنامه‌اش دارد. این شرکت اخیراً سرمایه‌گذاری‌های مشترکی در بریتانیا، اسکاندیناوی و آمریکای جنوبی انجام داده و اواخر سال گذشته اعلام کرد می‌خواهد در همکاری با شرکت فدریشن انترتینمنت یک استودیوی تولید محتوای تلویزیونی در فرانسه راه‌اندازی کند.

بنابراین می‌توان انتظار داشت ۲۰۲۲ شاهد ادغام‌های شرکتی عظیم بیشتر و مدل‌های خلاقانه‌تری از همکاری برای بازیگران این صنعت در سطح جهانی باشد.

البته بزرگ‌تر همیشه به معنای بهتر نیست. به طور مثال، ادغام شرکت اس‌تی‌اکس انترتینمنت و شرکت اروس اینترنشنال واقع در بمبئی که در آوریل ۲۰۲۰ اتفاق افتاد کمتر از یک سال دوام داشت. در نهایت شرکت اس‌تی‌اکس که محتوای تلویزیونی قدرتمند یا کاتالوگی قوی برای دادن به استریمرها نداشت، در قراردادی که ماه گذشته اعلام شد به قیمت ۱۷۳ میلیون دلار به شرکتی دیگر فروخته شد.

کد خبر 5391121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha