۱۴ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۰۸

رئیس سابق دانشگاه صنعتی اصفهان:

بودجه دانشگاه صنعتی اصفهان برای حضور درمجامع بین المللی کافی نیست

بودجه دانشگاه صنعتی اصفهان برای حضور درمجامع بین المللی کافی نیست

اصفهان - رئیس سابق دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: بودجه دانشگاه صنعتی اصفهان برای حضور در مجامع بین المللی کافی نیست و باید برای دانشگاه‌های برتر بودجه ویژه تخصیص داده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی ابطحی صبح سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است، اظهار داشت: چند وقتی پیش یک دوست ترک زبان را توصیف کرد، صحبت او مرا به چند سال پیش و دوران جوانی و اوایل دهه ۵۰ برد.

وی افزود: آن دوران مدرسه محبان الحسین ایجاد شد که به جای رقابت با دبیرستان‌ها راه امامان را پیش برد و او به ما یاد داد که خیلی خوب گوش بدهیم و به نیکی حرف بزنیم؛ به ما یاد دادند نبی مکرم اسلام بهترین شنونده و گوینده بود، اگر یاد بگیریم خوب گوش بدهیم و خوب بگوییم تراز جامعه ما تراز محمدی بود.

رئیس سابق دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به حوادث آبان ۹۸ دی اصفهان ادامه داد: روز ۲۵ آبان تمام دانشجویان و کارکنان همه شب را در دانشگاه سپری کردند؛ علی رغم التهابات در دی و آبان ۹۸ شیشه‌ای نشکست و هیچ دانشجویی آسیبی ندید، این امر را مدیون پیش بینی هیئت رئیسه دانشگاه و کار متداوم حراست می‌دانم.

وی ابراز داشت: اولین جلسه ستاد کرونا دانشگاه در دوم اسفند ۹۸ تشکیل شد و آنچنان به مسئله پرداخته شد که انگار نگاه عمیق اضافه‌ای وجود دارد و قبل از رنگ بندی رده بندی کرونا را تعریف کرد و دانشگاه را نیز تعطیل کرد.

رئیس سابق دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: در فاصله اسفند ۹۸ تا فروردین ۹۹ تمام هیئت رئیسه دانشگاه برای زیرساخت آموزش غیرحضوری تلاش کردند و موفق شدند، از دانشگاه‌های برتر حوزه آموزش مجازی بودیم که معاونت آموزشی در آن نقش مهمی داشت.

وی تصریح کرد: در سال ۹۹ بودجه دانشگاه‌ها دچار یک مشکل جدی شد و با وجود رشد هزینه ۴۰ درصدی بودجه دانشگاه ۱۰ درصد افزایش یافت و بودجه برای برنامه‌های آموزشی دو میلیارد تومان بود اما درآمد اختصاصی دانشگاه ۱۶۷ درصد رشد داشت.

ابطحی گفت: در سال ۱۴۰۰ با کسری بودجه بسیار بیشتری رو به رو شدیم اما با این وجود آزمایشگاه‌هایی در دانشگاه ایجاد شد و ۴۳ میلیارد تومان بودجه برای خرید تجهیزات گرفتیم و انبارهای دانشگاه‌های به آزمایشگاه تبدیل شد.

وی تاکید کرد: باید پارک بیزینس ایجاد شود و وزارت علوم می‌تواند در این امر پیشگام باشد و ایده آن نیز از سوی دانشگاه صنعتی به وزارت ارائه شده که با آن نیز موافقت شده است.

رئیس سابق دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: بودجه دانشگاه برای حضور در مجامع بین المللی کافی نیست و باید برای دانشگاه‌های برتر بودجه ویژه تخصیص داده شود.

کد خبر 5391796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha