۱۸ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۴۲

مهر پیگیری کرد؛

زمین در ۶ شهر خراسان جنوبی برای طرح جهش تولید مسکن تأمین نشده است

زمین در ۶ شهر خراسان جنوبی برای طرح جهش تولید مسکن تأمین نشده است

بیرجند- با گذشت بیش از یک ماه از آغاز ثبت نام برای طرح جهش تولید مسکن هنوز در ۶ شهر خراسان جنوبی زمین برای این طرح تأمین نشده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: در تاریخ ۱۴ آذر ماه سال جاری مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی در گفت و گویی با خبرنگار مهر از ثبت نام ۳۰ هزار نفر در طرح جهش تولید مسکن خبر داد و گفت البته برای ۶ شهر خراسان‌جنوبی امکان ثبت نام در این طرح مهیا نیست و علت را تأمین نشدن زمین عنوان کرد و از تلاش برای رفع این مشکل خبر داد.

اما به نظر می‌رسد بعد از گذشت یک ماه، هنوز این مشکل باقی مانده و شهروندان خراسان‌جنوبی حتی در شهر پرجمعیتی چون قاین امکان ثبت نام در این طرح را ندارند که هر چه زودتر باید نسبت به رفع این مسئله اقدام شود.

وحید داعی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تاکنون در طرح جهش تولید مسکن بیش از ۳۴ هزار نفر در خراسان‌جنوبی ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تأمین زمین برای ۶ شهر خراسان جنوبی باقی مانده است که در تلاش برای رفع این مشکل هستیم، گفت: این ۶ شهر شامل قاین، آیسک، مود، ماژان، باغستان و آبیز است.

داعی با تأکید بر اینکه تاکنون برای ۲۵ شهر در خراسان‌جنوبی ثبت نام در این طرح انجام شده است، ادامه‌داد: ثبت نام ۳۴ هزار نفر مربوط به ثبت نام اولیه است و بعد از آن پایش الکترونیکی انجام می‌شود و در پایان نیز مدارک را به صورت فیزیکی ارائه خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۱۸ هزار واحد از سهمیه خراسان جنوبی در این طرح مربوط به مسکن روستایی است، گفت: امیدواریم که با تأمین زمین در ۶ شهر باقیمانده این آمار افزایش یابد و البته بعد از تأمین زمین، مهلت ثبت نام برای این شهرها وجود خواهد داشت و در این زمینه نگرانی خاصی وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهر سازی خراسان‌جنوبی در پاسخ به سوال دیگری از پیگیری بحث جاده ماهیرود- فراه خبر داد و اظهار کرد: چندی پیش دیداری با رایزن اقتصادی وزارت امور خارجه به منظور تسریع در پرداخت منابع ارزی به محور ماهیرود- فراه افغانستان داشتیم.

وی بیان کرد: این مسئله با هدف تأمین منابع مورد نیاز در این پروژه پیگیری شده است که از منظر کمک به ترانزیت، اقتصاد خراسان‌جنوبی و افزایش جذابیت مرز ماهیرود بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 5394493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha