۱۸ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۳۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام:

میزان بستری بیماران کرونایی در ایلام ۵۷ درصد کاهش یافت

میزان بستری بیماران کرونایی در ایلام ۵۷ درصد کاهش یافت

ایلام-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: طی هفت روز گذشته، میزان بستری بیماران کرونایی در ایلام ۵۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کریمیان روز شنبه در جلسه ستاد کرونا در ایلام در رابطه با وضعیت دریافت، توزیع و واکسیناسیون کووید ۱۹ در سطح استان اظهار کرد: واکسیناسیون نوبت سوم انجام شده در طول دی ماه از ۴ تا ۱۰ دی ماه تعداد ۱۸ هزار و ۲۲۶ دوز و از ۱۱ تا ۱۷ دیماه تعداد ۱۳ هزار و ۵۴۹ دوز واکسن تزریق شده است.

وی گفت: همچنین میزان پوشش واکسیناسیون جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال نوبت اول در استان با ۴۸ هزار و ۵۷۱ دوز و ۹۴ درصد و میزان پوشش همین جمعیت در تزریق دوز دوم تعداد ۴۰ هزار و ۲۸۸ دوز و ۷۷.۸ درصد بوده است.

کریمیان عنوان کرد: موجودی واکسن در استان نیز ۴۷ هزار و ۴۳۶ دوز بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بیان کرد: همچنین در حال حاضر تعداد ۲۸ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت‌های مربوطه به آنان در حال طی شدن است.

وی از کاهش بستری‌های موقت استان طی هفت روز گذشته در مقایسه با هفته ماقبل آن خبر داد و افزود: طی زمان یاده شده درصد بستری‌های موقت کرونا در این استان ۵۷ درصد کاهش یافته است.

کریمیان اضافه کرد: توجه به اینکه سویه جدید امیکرون در کشورمان گزارش شده و در بسیاری از استان‌های کشور مواردی از ابتلا به آن به ثبت رسیده، اما خوشبختانه در استان ایلام تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این سویه جدید گزارش نشده است.

کد خبر 5395173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha