۱۹ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۰۳

فرماندار گناوه:

نظارت دامپزشکی در شهرستان گناوه افزایش یابد

نظارت دامپزشکی در شهرستان گناوه افزایش یابد

گناوه- فرماندار گناوه گفت: به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم، نظارت کامل باید بر همه صنوف انجام شود که در زمینه دامپزشکی نیز این نظارت‌ها که با سلامت مردم ارتباط دارد بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی صفری صبح یکشنبه در دیدار با مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اظهار داشت: دامپزشکی شهرستان گناوه با تمام تلاش و آنچه در توان دارد در راه خدمت به مردم به کار گرفته است که تلاش دست اندر کاران این اداره در شهرستان قابل تقدیر است.

فرماندار گناوه افزود: به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم، نظارت کامل باید بر همه صنوف انجام شود که در زمینه دامپزشکی نیز این نظارت‌ها که با سلامت مردم ارتباط دارد بسیار ضروری است و باید افزایش یابد.

وی گفت: دامپزشکی شهرستان گناوه برای خدمات بهتر و افزایش نظارت‌ها نیاز به نیروی بیشتر در این بخش است و انتظار می‌رود که اداره کل دامپزشکی استان برای رفع این مشکل چاره اندیشی کند.

فرماندار گناوه یادآور شد: جذب نیروی جدید برای کمک به دامپزشکی گناوه، کمک از شبکه بهداشت، جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی همراه با آموزش نیروها می‌تواند مدنظر قرار گیرد تا بتوانند به مجموعه دامپزشکی کمک کنند.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های مستمر توسط دامپزشکی شهرستان با اصناف و پرورش دهندگان دام‌ها و طیور، ارائه آموزش‌های لازم در مدارس و مراکز آموزشی پیرامون خطرات بیماری دام‌ها و فرهنگ سازی پیشگیری از خطرات با تهیه بروشورها و تراکت‌ها و بنرهای آموزشی مدنظر قرار گیرد.

فرماندار گناوه خاطر نشان کرد: این فرمانداری آماده همکاری لازم برای پیشبرد اهداف دامپزشکی در شهرستان و خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم است.

نظارت دامپزشکی در شهرستان گناوه افزایش یابد

تقویت نظارت‌های دامپزشکی

مدیرکل دامپزشکی استان گزارشی از اقدامات انجام شده دامپزشکی در زمینه مقابله با بیماری‌های دامی و طیور فصلی و همه گیری و برنامه‌های این اداره ارائه داد.

مرتضی بحرانی با اشاره به اینکه شهرستان گناوه از جهات بسیاری دارای چالش‌های دامپزشکی است افزود: این شهرستان دارای ۵۰ هزار رأس دام سبک و حدود ۲ هزار رأس دام سنگین گاو و گوساله است.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: شهرستان گناوه ۴۰ واحد مرغداری صنعتی، تنها کارخانه جوجه کشی استان، کارخانه تولید خوراک آبزیان، کشتارگاه صنعتی طیور و کشتارگاه دام را دارا است.

وی تصریح کرد: این شهرستان در زمینه پرورش میگو و تکثیر زمینه توسعه زیادی دارد و این امر در زمینه بهداشتی و نظارت دامپزشکی دارای چالش‌هایی است که نیاز به نظارت مستمر دارد و فعالیت‌های دامپزشکی در این زمینه‌ها تداوم دارد.

کد خبر 5395557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha