۲۱ دی ۱۴۰۰، ۳:۳۰

روز دوشنبه؛

۶ مقام نیکاراگوئه توسط آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم شدند

۶ مقام نیکاراگوئه توسط آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم شدند

آمریکا و اتحادیه اروپا روز دوشنبه تحریم هایی را علیه ۶ مقام نیکاراگوئه به دلیل آنچه که دولت بایدن انتخابات سازمان دهی شده در نیکاراگوئه خوانده، اعمال کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، آمریکا و اتحادیه اروپا روز دوشنبه تحریم‌هایی را علیه ۶ مقام نیکاراگوئه به دلیل آنچه که دولت بایدن انتخابات سازمان دهی شده در نیکاراگوئه خوانده، اعمال کردند.

وزارت خزانه داری آمریکا این شش مقام را به اقدامات خشونت آمیز دولتی، انتشار اخبار نادرست و هدف قرار دادن روزنامه نگاران متهم کرده است. این تحریم‌ها همزمان با روز تحلیف «دانیل اورتگا» رئیس جمهور این کشور اعلام شد.

طبق اعلام اتحادیه اروپا، این تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر و بلوکه شدن دارایی‌های خانواده «دانیل اورتگا» رئیس جمهور نیکاراگوئه، معاون وی، پلیس، شورای عالی انتخابات و نیز شرکتی که بر خدمات ارتباطی و پستی نظارت دارد، می‌شود.

پس از انتخابات نوامبر که در آن «دانیل اورتگا» برای چهارمین بار انتخاب شد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که این انتخابات نوعی پانتومیم بوده و اعلام کرد که از همه ظرفیت‌ها برای حمایت از مردم نیکاراگوئه استفاده خواهد کرد. در آن زمان نیز آمریکا چند مقام نیکاراگوئه را تحریم کرد.

کد خبر 5396877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha