۲۷ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۱۱

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار قزوین:

جهاد کشاورزی به دنبال افزایش تولید محصولات در استان قزوین باشد

جهاد کشاورزی به دنبال افزایش تولید محصولات در استان قزوین باشد

قزوین-سرپرست معاونت اقتصادی استاندار قزوین گفت: محصولات کشاورزی استان قزوین قابلیت صادراتی دارد و باید افزایش کیفی این محصولات در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر میثم پیله فروش در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین که صبح دوشنبه در سالن جلسات باغستان قزوین برگزار شد اظهار کرد: استان قزوین در حوزه‌های کشاورزی دارایی‌های مختلفی دارد با این حال طبق گزارشات و برآوردها تأمین خوراک دام‌های استان در خود استان قزوین امکان دارد و تنها نیازمند افزایش بهره وری در آب و خاک هستیم.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین اذعان کرد: هم اکنون در موج سرما قرار داریم که این سرما می‌تواند در آینده نزدیک آسیب‌هایی را برای استان به همراه داشته باشد و لازم است اقای افلاطونی به عنوان رئیس سازمان کشاورزی قزوین برنامه‌هایی از همین امروز داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه توجه به افزایش کیفیت تولید در استان باید در صدر برنامه‌ریزی ها قرار بگیرد، اضافه کرد: محصولاتی از استان قزوین به روسیه و اروپا صادر می‌شود و متأسفانه به علت عدم کنترل مصرف سموم در ابن محصولات به استان باز ارسال می‌شود، باید در این خصوص یک برنامه‌ریزی دقیق اتفاق بیفتد و از این موضوع جلوگیری شود.

پیله فروش با بیان این موضوع که در خشکسالی قرار داریم و مصرف آب باید توجیه داشته باشد گفت: باید بهره وری را به حداکثر برسانیم و اگر لازم باید باید به تولید مدیریت شده و گلخانه‌ای اندیشید تا مصرف آب و انرژی توجیه داشته باشد.

وی گفت: تنظیم بازار و توسعه روستایی از وظایف سازمان جهاد کشاورزی است و فراموش نکنیم که در بحران‌ها تنها به وسیله قانون و حکم قضائی نمی‌توانیم تولید کننده را مجبور به تولید کنیم.

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار قزوین بیان کرد: عرضه محصولات و کالاهای مصرفی مردم به صورت اینترنتی یک اتفاق خوب است که باید توسعه یابد.

وی افزود: وظیفه توسعه روستایی بعضاً دچار فراموشی شده و باید یک راه حل اساسی برای رویارویی با فقر روستایی داشته باشیم و به آن فکر کنیم در غیر این صورت همان جمعیت ۲۵ درصدی ساکن در روستاها نیز ریزش می‌کند.

پیله فروش در خاتمه گفت: معاونت اقتصادی و مجموعه استانداری قزوین آماده است تا در راه تحقق اهداف سازمان جهاد کشاورزی در کنار این نهاد باشد.

کد خبر 5401901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha