۲۸ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۳۰

استاندار کرمان آخرین وضعیت سیلاب را تشریح کرد؛

تخلیه بخشهایی از شهرهای زهکلوت و رودبار/ فرونشست زمین در عنبرآباد

تخلیه بخشهایی از شهرهای زهکلوت و رودبار/ فرونشست زمین در عنبرآباد

کرمان - استاندار کرمان با اشاره به بروز سیلاب شدید در جنوب کرمان گفت: بخش هایی از شهرهای زهکلوت و رودبار و ۶ روستا به صورت کامل تخلیه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی زینی وند سه شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهارداشت: جلسه ستاد بحران استان کرمان در شهر رودبار در حال برگزاری است و ۳۰۰ روستا در استان کرمان در محاصره سیل قرار گرفته است.

استاندار کرمان گفت: روان آب‌هایی که از بالا دست به سمت جازموریان در حال حرکت است وضعیت شهرهای رودبار و زهکلوت را دشوار کرده است و دستور تخلیه مکان‌های در خطر را صادر کرده ایم.

وی بیان کرد: همه دستگاه‌ها و مدیران و ماشین‌های سنگین آماده است که بعد از فروکش کردن آب مشکلات مردم رسیدگی شود. بعضی جاها طغیان اجازه ورود به مناطق سیل زده را نمی‌دهد اما جلوی خسارت‌های سنگین گرفته شده است

وی گفت: امداد رسانی در حال انجام است و ۶ روستا تخلیه و مردم اسکان موقت داده شده اند. در عنبرآباد بخشی از شهر دچار فرونشست شده و دستور تخلیه ۵۰ خانه رو دادم که مردم صدمه نبینند.

استاندار کرمان افزود: سپاه بسیج هلال احمر و مردم پای کار هستند و انشالله فردا به صورت گسترده خدمات رسانی را شروع می‌کنیم.

زینی وند بیان کرد: در سیل ۱۰ روز گذشته هزار و ۷۰۰ منزل مسکونی آسیب دید و هزار و ۵۰۰ رأس دام تلف شد و الان گزارش اولیه نشان می‌دهد حداقل هزار و ۲۰۰ خانه دچار آبگرفتگی شده است و برآورد اولیه ما بالاتر از هزار و ۵۰۰ میلیون تومان است اما باید به جمع بندی نهایی برسیم

کد خبر 5403383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha