۳۰ دی ۱۴۰۰، ۹:۵۶

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

عدم اعتبار عامل کاهش کشت گیاهان دارویی در مراتع چهارمحال وبختیاری

عدم اعتبار عامل کاهش کشت گیاهان دارویی در مراتع چهارمحال وبختیاری

شهرکرد- رئیس مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: کشت گیاهان دارویی امسال تنها در هزار و ۱۰۰ هکتار از مراتع استان انجام شده است.

فرامرز مردانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه به منظور کشت گیاهان دارویی بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع استان هدف گذاری شده بود، اظهار کرد: به دلیل کمبود اعتبار کشت گیاهان دارویی تنها در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی انجام شده است.

وی به خشکسالی سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته در بیش از دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی گیاهان دارویی کشت شد اما به دلیل کاهش بارش‌ها و خشکسالی ۵۰ درصد از گیاهان در زمان جوانه زنی خشک شدند.

رئیس مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به دلیل خشکسالی و کمبود بارش‌ها گیاهان دارویی کشت شده همچون «کلوس» به مرحله بذر دهی نرسیدند به همین دلیل از ریشه این گیاه استفاده شد.

مردانی ارزش اقتصادی کشت گیاهان دارویی در مراتع را ۲۰ درصد عنوان کرد و افزود: علت اصلی کشت این گیاهان حفظ پوشش گیاهی، خاک و محیط زیست است.

وی از همکاری مردم در اجرای این طرح قدردانی کرد و گفت: اعتباری به منظور کشت گیاهان دارویی در مراتع چهارمحال و بختیاری اختصاص داده نشده و در اجرای این طرح از ظرفیت مردمی استفاده شده است.

کد خبر 5404446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha