۳۰ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۱۹

مدیرعامل آبفای هرمزگان:

روزانه بیش از ۲۳۰هزار مترمکعب توسط آب شیرین کن ها تولید می شود

روزانه بیش از ۲۳۰هزار مترمکعب توسط آب شیرین کن ها تولید می شود

بندرعباس - مدیرعامل آبفای هرمزگان گفت: روزانه بیش از ۲۳۰ هزار مترمکعب آب در هرمزگان توسط آب شیرین کن ها تولید می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، امین قصی در نشست با اعضای نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور که از آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس بازدید داشتند، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۵ درصد آب تولیدی هرمزگان از منابع آب شیرین کن هاست که در آینده این میزان به ۶۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید بر توسعه بیشتر آب شیرین کن ها در هرمزگان، افزود: با توجه به کاهش منابع سطحی و زیر سطحی نیازمند احداث آبشیرین کن های بیشتر بویژه با شیرین سازی آب دریا هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان خواستار توجه ویژه برای اختصاص اعتبار احداث آبشیرینکن های جدید شد و گفت: ما به نسبت کشورهای حاشیه خلیج فارس سهم کمتری از شیرین سازی آب دریا داریم که لازم است برای تامین نیاز استان آبشیرینکن های بیشتری احداث شود.

قصمی ادامه داد: منابع سطحی و زیر سطحی استان هرمزگان به دلیل شرایط اقلیمی ناپایدار است و از این‌رو تامین آب از طریق احداث آب شیرین کن ها و نمک زدایی آب دریا بسیار ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، سرمایه گذاری دولت و اختصاص اعتبار ویژه برای تامین آب استان هرمزگان از منابع آب شیرینکن ها را حیاتی دانست.

وی در این نشست آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس را اصلی ترین تامین کننده آب مرکز استان هرمزگان عنوان کرد و گفت: این پروژه بزرگ در مرحله نخست افتتاح، آب شهر بندرخمیر و روستاهای مسیر را تامین کرد.

قصمی یادآور شد: با بهره برداری از مرحله دوم و سوم این طرح، آب شهر بندرعباس از این محل تامین شد و وابستگی بندرعباس به منابع سطحی و زیرسطحی شرق استان به حداقل رسید و بخشی از مشکلات کم آبی هرمزگان برطرف شد.

کد خبر 5404557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha