۲ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۰۷

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قزوین:

فعالیت ۱۳ سمن در استان قزوین برای مبارزه با مواد مخدر

 فعالیت ۱۳ سمن در استان قزوین برای مبارزه با مواد مخدر

آبیک - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قزوین از فعالیت ۱۳ سمن در استان قزوین در راستای مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحمانی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آبیک با اشاره به پرداخت ۵۰ درصدی هزینه‌های نگهداری معتادین در کمپ‌های ترک اعتیاد توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قزوین و پرداخت مابقی پرداخت هزینه‌ها توسط شهرداری‌های استان اظهار کرد: امسال یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته بود که تاکنون یک میلیارد تومان آن به بهزیستی استان برای تزریق به کمپ‌ها پرداخت شده و مابقی اعتبار هم پرداخت می‌شود.

وی افزود: با توجه به پرداخت ۵۰ درصد هزینه‌های نگهداری کمپ‌های ترک اعتیاد توسط شهرداری‌ها طبق دستورالعمل رئیس‌جمهور و بخشنامه وزارت کشور، با وجود حساب واسط با معرفی بهزیستی شهرستان آبیک، تمام واریزی‌های شهرداری‌های شهرستان آبیک به حساب کمپ‌های ترک اعتیاد واریز می‌شود و ریالی نباید به استان قزوین واریز شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با بیان اینکه کرونا موجب افزایش تبلیغات سو عطاری‌ها برای فروش برخی محصولات شده و با عوام‌فریبی در مقابل جامعه پزشکی قرار گرفته‌اند، ادامه داد: دستگاه‌های ذی‌ربط باید برخورد جدی با عطاری‌های متخلف داشته باشند و رصد آرایشگاه‌ها به ویژه آرایشگاه‌های زنانه باید افزایش یابد.

رحمانی اضافه کرد: در استان قزوین ۶ هزار معتاد بهبودیافته عضو گروه ان ای (NA) معتادان گمنام با گام‌های ۱۲ گانه سالم مانده‌اند و بهبودی آنها تثبیت شده است؛ در حالی که ۳ هزار نفر هم عضو کنگره ۶۰ هستند.

وی ۸۳۸ مدرسه استان قزوین را زیر پوشش کانون یاریگران زندگی ذکر و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۶۹ مدرسه شهرستان آبیک زیر پوشش کانون یاریگران زندگی قرار دارند که در برخی مدارس طرح توانمندسازی دانش‌آموزان، اولیا و مربیان به اجرا درمی‌آید تا به عنوان سفیران فرهنگی، اقدامات خوبی صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به فعالیت ۱۳ سمن در استان قزوین و دو سمن از این تعداد در شهرستان آبیک اذعان کرد: با اختصاص بودجه به دو سمن در شهرستان آبیک مقرر شده در برخی مناطق همچون مهدیه، صدوقی و مطهری با هماهنگی بسیج برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی مناسبی اجرایی شود.

۴۷۴ معتاد متجاهر ساماندهی شدند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کل ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان آبیک را ۱۷۵ نفر دانست و افزود: طی ۱۰ ماهه امسال ۴۷۴ معتاد متجاهر ساماندهی شده‌اند که ۳۷۰ نفر به صورت تمایلی پذیرش شده بودند.

رحمانی ادامه داد: در حال حاضر ۵۲ معتاد متجاهر و ۷۸ معتاد به صورت تمایلی در کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان آبیک پذیرش شده‌اند و ۴۵ ظرفیت خالی وجود دارد که درخواست می‌شود از ۲۲ به بهمن به بعد، ظرفیت کمپ‌ها به مدت ۳ ماه افزایش یافته و خالی باشد تا با توجه به فرا رسیدن سال جدید، در اسفند ماه جمع‌آوری معتادین متجاهر واقعی اجرایی و به کمپ‌ها منتقل شوند.

وی اضافه کرد: آسیب‌های اجتماعی یک شبه ایجاد نشده بلکه در طول دوران مختلف به وجود آمده که باید گفت یک شبه هم حل نمی‌شود و زمان‌بر است.

این مسئول تصریح کرد: در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد، از دو نظر مقابله‌ای و فرهنگی باید گام برداشت و از نظر درمان هم که در دستور کار ستاد مقابله با مواد مخدر قرار دارد و اقدامات و برنامه‌های لازم اجرایی می‌شود.

کد خبر 5406424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha