۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۱۹

معاون دادستان قزوین:

موضوع باغستان از بزرگترین مصادیق نقص حقوق عامه در قزوین است

موضوع باغستان از بزرگترین مصادیق نقص حقوق عامه در قزوین است

قزوین-معاون دادستان قزوین گفت: یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مصادیق ِنقضِ حقوق عامه در استان قزوین موضوع باغستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین علی فولیان در چهارمین جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه اظهار کرد: از وظایف مهم هر حاکمیتی تأمین حقوق و آزادی‌های مشروع شهروندان است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین ادامه داد: مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وظیفه احیا و حفظ و صیانت حقوق عامه و بیت المال بر اساس بند ۲ اصل ۱۵۶ قانون اساسی بر عهده قوه قضائیه نهاده شده است.

دبیرکارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه استان قزوین اذعان کرد: حوزه حقوق عامه یک موضوع فرابخشی است و ابتدا خود مدیران اجرایی هستند که باید زمینه تحقق حقوق عامه را فراهم کنند.

وی ادامه داد: باید یک هم افزایی و همگرایی بین دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی باشد به همین منظور در زمینه حقوق عامه جلسات متعدد با ترکیب مقامات قضائی، نظارتی، مدیران اجرایی، امنیتی، نظامی و انتظامی با مشارکت اساتید دانشگاه در حوزه علوم مختلف، حقوقدانان، تشکل‌های مردم نهاد و رسانه‌ها تشکیل شده است.

فولیان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مصادیق ِنقضِ حقوق عامه در استان بحث باغستان است، باغستانی که یک پدیده فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و اهمیت فراوانی از لحاظ تاریخی، تمدنی و اکولوژیکی و سایر جهات دارد ولی اکنون حال خوبی ندارد.

این مقام قضائی گفت: نبود برنامه کارا و اثر بخش و فقدان متولی خاص در خصوص باغستان سنتی قزوین، اضمحلال آن را سرعت می بخشد تأسف بار است.

معاون دادستان قزوین خاطر نشان کرد: اکنون بخشی از وسعت باغستان ِسنّتی در مقایسه با سال‌های نه چندان دورموجود است که از این وسعت موجود نیز بخش عمده‌ای در شُرف محو و نابودی است که اگر برنامه ریزی کوتاه مدّت و اورژانسی و بلند مدِتِ حیات بخش تدوین نشود و متولی خاصی با شرح وظایف معین منتخب نگردد امیدی به بازگشتِ باغستان سنتی قزوین در آینده نیست.

کد خبر 5406962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha