۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۱۱

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی:

شوراهای خراسان جنوبی در تصمیم سازی ها مشارکت کنند

شوراهای خراسان جنوبی در تصمیم سازی ها مشارکت کنند

بیرجند- معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نماینده‌های شورای اسلامی استان از ظرفیت قانونی خود به خوبی استفاده نکرده اند، گفت: شوراها در تصمیم سازی ها مشارکت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ علیرضا عباس زاده، امروز در دیدار رئیس و اعضا شورای اسلامی خراسان جنوبی با استاندار اظهار کرد: نماینده‌های شورای اسلامی استان از ظرفیت قانونی خود به خوبی استفاده نمی‌کنند درحالیکه باید در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها نقش فعال‌تری داشته باشند.

وی تصریح کرد: در قانون و هم نظام تصمیم‌سازی کشور، نظام شورا به رسمیت شناخته شده و یک ضعف عمده این است که شوراها بیشتر به جای اینکه در ارکان تصمیم‌سازی شرکت کنند تبدیل به یک نهاد بومی و غیردولتی شده‌اند.

به گفته وی باید مقداری از نظر جایگاه نظام شورایی بر اساس قوانین، از ظرفیت شوراهای عالی برای رشد و توسعه استان استفاده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه منفعلانه برخورد کردن درست نیست، عنوان کرد: نماینده‌های شورای اسلامی باید به موضوعات و مسائل استان اشرافیت کامل داشته و در حوزه‌های متعدد فعالیت داشته باشند.

عباس زاده تأکید کرد: نیازها بسیار زیاد و ضروری است ولی از آن سوی منابع استان محدود است، به همین دلیل باید دغدغه‌ها را یکسان و هم جهت کنیم تا بخشی از این نیازها رفع شود.

وی اضافه کرد: با تغییر سیستم مدیریتی کشور این رویکرد، دغدغه و عزم با هم یک راستا شده‌اند و باید از این ظرفیت برای توسعه استان استفاده کرد.

به گفته وی شورای اسلامی استان به عنوان چشم بینای مردم لازم است که مشکلات شهرستان‌ها را رصد کنند و از ظرفیت سفرهای استانی رئیس جمهور و سفرهای شهرستانی استاندار استفاده کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از آنجایی‌که متولی امور شوراها در حوزه قانونی و اداری بیشتر با معاونت هماهنگی امور عمرانی است باید فرمانداران، شوراهای اسلامی و بخشداران شهرستان‌ها موضوعات کلان منطقه را احصاء کرده و در اختیار ما قرار دهند.

کد خبر 5407037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha