۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۰۵

مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان مطرح کرد؛

لزوم تقویت کمیته‌های تخصصی مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش همدان

لزوم تقویت کمیته‌های تخصصی مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش همدان

همدان- مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان خواستار تقویت کمیته‌های تخصصی مشترک بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی موسوی اصفهانی یکشنبه در دیدار با سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه مسأله حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش یک مسأله حیاتی برای تحول معنوی در کشور است، اظهار کرد: همکاری‌ها و همگامی ها باید در راستای این مسأله مهم باشد.

وی با تأکید بر اینکه دین دانش آموزان بستگی به ورود روحانیون به مدارس و محیط‌های آموزشی دارد، افزود: طلبه‌های ما برای همکاری با دستگاه تعلیم و تربیت آمادگی کامل دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان با بیان اینکه ما نیازمند کارهای جهادی هستیم، خاطرنشان کرد: باید گلوگاه‌ها شناسی و اقدام عملی صورت گیرد تا مشکلات رفع شود.

وی خواستار تقویت کمیته‌های تخصصی مشترک بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان شد و تصریح کرد: در این کمیته‌ها لازم است نحوه اجرای برنامه‌ها و انجام وظایف بررسی و رصد شود.

نیازمند کمک همگان به ویژه حوزه‌های علمیه هستیم

در ادامه، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه آموزش و پرورش در طول ۴۰ سال اخیر با افت و خیزهایی مواجه بوده است، اظهار کرد: در دولت جدید شاهد دمیدن نفس‌های تازه ای در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه تعلیم و تربیت هستیم.

محمود نقوی با تأکید بر اینکه باید با راهنمایی و هدایت بزرگان برنامه‌های آموزش و پرورش را با سرعت بیشتر و بهتر پیش ببریم، خاطرنشان کرد: آنچه مد نظر است، در شوراهای آموزش و پرورش در راستای استفاده از مشارکت همه افراد، نهادها و سازمان‌های اثرگذار به ویژه علما و روحانیون دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه حل مسائل آموزش و پرورش به تنهایی میسر نیست و نیازمند کمک همگان به ویژه حوزه‌های علمیه هستیم، افزود: اولویت ما در آموزش و پرورش مباحث دینی و مذهبی دانش آموزان است تا هم عالم و هم مؤمن تربیت شوند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: کارهای بزرگ و مشترکی با حوزه‌های علمیه داریم که در قالب نشست‌های مشترک و انعقاد تفاهم نامه، مباحث و موضوعات مختلف پیگیری خواهد شد.

کد خبر 5407165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha