۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۲۴

استاندار همدان:

ساماندهی گلزارهای شهدای استان همدان در دستور کار قرار گیرد

ساماندهی گلزارهای شهدای استان همدان در دستور کار قرار گیرد

همدان- استاندار همدان گفت: ساماندهی و مرمت گلزارهای شهدای استان باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قاسمی فرزاد پیش از ظهر چهارشنبه در کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدای استان همدان با بیان اینکه ما هرچه داریم از فرهنگ ایثار و شهادت است و ساماندهی گلزار شهدا نمونه‌ای بارز از مصادیق تکریم شهدا است، گفت: یکی از راه‌های مؤثر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا از از طریق ساماندهی گلزارهای شهدا، زیباسازی و ماندگاری قبول مطهر شهدا است.

وی ادامه داد: در این راه باید فرمانداران، شهرداران و دهیاران در سطح استان همدان وارد کار شوند و این تکلیفی بر عهده همه آنها و ما است.

استاندار همدان با بیان اینکه ساماندهی و مرمت گلزارهای شهدای استان باید به صورت اساسی در اولویت کارهای عمرانی قرار گیرد، اظهار کرد: ما از مرمت گلزارهای شهدای استان حمایت خواهد کرد و در این راه، متولی اصلی بنیاد شهید و بسیج سازندگی مجری خواهد بود.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: از سویی، بسیج سازندگی به عنوان مجری، نظارت‌های عالی بر مرمت‌سازی گلزارهای شهدا را به‌طور جدی باید در دستور کار قرار دهد.

وی خواستار توجه به مضامین مرتبط و قابل تأمل در المان‌های گلزارهای شهدا شد و افزود: باید در المان‌های طراحی شده، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی گنجانده و باعث تأمل مردم نسبت به راه و روش و زندگی شهدا شویم.

این مسئول در این خصوص تاکید کرد: باید طراحی‌های زیبا، با عمق و معنای فرهنگی و ژرفای فرهنگی اعتقادی و ارزشی، اسلامی و قرآنی مان داشته باشیم و آن‌ها را با مصالح باکیفیت و خوب اجرایی کنیم.

استاندار همدان، از رصد و پیگیری اقدامات در عرصه ساماندهی و بازسازی گلزارهای شهدای استان همدان خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز باید در بحث جایابی مزار شهدا و ساماندهی گلزارهای شهدای خود، اقدامات لازم را پیگیری و باید آنها را به انجام برساند.

کد خبر 5409418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha