۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۲۸

پورخاقان خبرداد؛

کاهش ۶۲ درصدی مانده پرونده ها در سازمان قضایی نیروهای مسلح

کاهش ۶۲ درصدی مانده پرونده ها در سازمان قضایی نیروهای مسلح

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح از کاهش ۶۲ درصدی مانده پرونده و ۲۳ درصدی ورودی پرونده به این سازمان طی ۵ سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان در دیدار با رئیس قوه قضائیه با اشاره به اصل ۱۷۲ قانون اساسی مبنی بر مسئولیت‌ها و کارکرد سازمان قضائی نیروهای مسلح گفت: جوان‌سازی کادر و استفاده از تجارب بلند پیشکسوتان، توجه به انتصابات درون سازمانی، کاهش آمار پرونده‌های قدیمی و معوقه، حبس‌زدایی و استفاده از ظرفیت‌های جایگزین حبس، کم کردن هزینه‌های جاری و اسراف‌زدایی، نوسازی و بهینه‌سازی تجهیزات موجود و تلاش برای الکترونیکی کردن کامل فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها، از جمله اهداف و برنامه‌های در دستور کار سازمان قضائی نیروهای مسلح است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان از انجام ۷۸ مورد بازدید و بازرسی دادیاران، دادستان‌ها، قضات محاکم و فرماندهان عالی نظامی و انتظامی از زندان‌ها و بازداشتگاه‌های سازمان قضائی نیروهای مسلح طی سال ۱۳۹۹ خبر داد.

وی با بیان اینکه ارتقا سطح اقدامات آموزشی از سوی سازمان قضائی نیروهای مسلح، کاهش ورودی پرونده به این سازمان و افزایش صیانت از نیروهای مسلح را به دنبال خواهد داشت، از کاهش ۶۲ درصدی مانده پرونده و ۲۳ درصدی ورودی پرونده به سازمان قضائی نیروهای مسلح طی ۵ سال گذشته خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خواجه‌وند صالحی دادستان نظامی استان تهران نیز طی سخنانی در این مراسم، تلاش در جهت صیانت و سلامت نیروهای مسلح را از جمله اهداف سازمان قضائی نیروهای مسلح برشمرد.

همچنین در این مراسم که مسئولان و تعدادی از قضات و کارکنان سازمان‌های قضائی نیروهای مسلح تمامی استان‌های کشور به صورت ویدئوکنفرانسی در آن شرکت داشتند، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح آذربایجان غربی، یکی از قضات سازمان قضائی نیروهای مسلح استان تهران، یکی از کارمندان سازمان قضائی نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان و یکی از بانوان کارمند سازمان قضائی نیروهای مسلح استان تهران، به بیان نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

کد خبر 5409474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha