۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۰۴

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

«فلک الافلاک» روی میز رئیس‌جمهور/ تأکید رئیسی بر استحکام‌بخشی

«فلک الافلاک» روی میز رئیس‌جمهور/ تأکید رئیسی بر استحکام‌بخشی

خرم‌آباد- موضوع«فرونشست و استحکام‌بخشی» قلعه فلک الافلاک بعد از طرح در خبرگزاری مهر به جلسه با رئیس‌جمهور هم کشیده شد تا نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس از تأکید مجدد بر اجرای این طرح خبر دهد.

مهرداد ویسکرمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به دیدار مجمع نمایندگان لرستان با رئیس جمهور و طرح عقب افتادگی‌های تاریخی لرستان در این جلسه و نیاز به اقدامات اورژانسی و جبرانی در این رابطه اظهار: تاکید شد که رفع مشکلات استان با یک تلاش متعارف به جایی نمی‌رسد و باید عقب افتادگی‌ها جبران شود.

وی با اشاره به طرح مسائل مربوط به بازنشستگان، نخبگان و… گفت: همچنین وضعیت برخی از پروژه‌ها را در این جلسه مطرح کردیم که اگر اجرا نشوند به دلیل اینکه مردم وضعیت آنها را می‌بینند، گویا که بقیه خدمات دولت هم دیده نمی‌شوند.

«فلک الافلاک» روی میز رئیس جمهور

ویسکرمی در ادامه با اشاره به طرح مصوبات سفر گفت: انتظار ما از رئیس جمهور این بود که این مصوبات مورد توجه قرار بگیرد، آزاد سازی حریم قلعه فلک الافلاک و موضوع نشست زمین این قلعه از جمله موارد مطرح شده بود و تاکید شد که طرح استحکام بخشی این قلعه در اسرع وقت اجرا شود.

وی همچنین با اشاره به طرح آزاد راه خرم آباد - بروجرد - اراک عنوان کرد: تاکید شد که این پروژه در این دولت تکمیل شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح وضعیت جاده «بلیلوند» که راه ۵۰ روستا است، جاده سپیددشت که به قتلگاه تبدیل شده، کانال‌های پایین دست سد ایوشان که سالهاست این سد را در حد یک حوض نگه داشته از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه در رابطه با پروژه‌های عمرانی بود.

تاکید بر اجرای «معشوره» با مخزن بالای یک میلیارد متر مکعب

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، تکمیل راه آهن دورود- خرم آباد- پلدختر - اندیمشک یکی دیگر از مباحث مطرح شده بود و تاکید کردم که حداقل تا خرم آباد این پروژه تکمیل شود گفت: همچنین تاکید شد که سد «معشوره» با مخزن بالای یک میلیارد متر مکعب آب عملیاتی شود که خوشبختانه نشانه‌های آن هم دیده می‌شود.

ویسکرمی با اشاره به طرح مباحث مربوط به شیلات سپیددشت که یک سال است در دولت معطل مانده تا مراحل واگذاری آن انجام گیرد گفت: این امر مورد توجه رئیس جمهور قرار گرفت، جریان مربوط به آن را پرسیدند که امیدواریم به زودی این امر نیز تعیین تکلیف شود.

وی، کمبود امکانات شهرداری‌های حوزه انتخابیه را یکی دیگر از مسائل مطرح شده در این جلسه برشمرد و گفت: موارد مربوط به کارخانه سیمان خرم آباد نیز در این جلسه مطرح شد و امیدواریم که مورد توجه قرار بگیرد.

عدم همکاری بانک‌ها در مورد پارسیلون و لاستیک سازی

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح موضوع عدم همکاری بانک‌ها در رابطه با پارسیلون خرم آباد در این جلسه بیان داشت: همچنین عدم همکاری بانک در رابطه با لاستیک سازی خرم آباد نیز یکی دیگر از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

ویسکرمی با بیان اینکه به دنبال این بودیم که ۲۰۰ هکتار زمین در شهرستان چگنی برای تولید زنجیره گوشت و لبنیات ساخته شود که نامه آن به محیط زیست کشور ارسال شده است اما پاسخی داده نشده است گفت: این موضوع را هم در جلسه مطرح کردم و امیدواریم که زمینه پیگیری آن فراهم شود.

وی با اشاره به طرح مسائل مربوط به سد «مخملکوه» در این جلسه که مشکل تأمین آب شرب یک سوم استان را حل می‌کند گفت: معاون اجرایی رئیس جمهور که در جلسه حضور داشتند، باید این موضوع را پیگیری و امضا کنند که مورد تاکید در حضور رئیس جمهور قرار گرفت.

کد خبر 5410781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha