۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۳۱

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

مراحل روان‌شناختی یک مسابقه در رادیو سلامت/ خانوادگی جایزه بگیرید

مراحل روان‌شناختی یک مسابقه در رادیو سلامت/ خانوادگی جایزه بگیرید

تهیه‌کننده مسابقه «ما یک خانواده‌ایم» از مراحل روان‌شناختی این مسابقه برای خانواده‌ها سخن گفت.

سولماز عطایی تهیه‌کننده برنامه «ما یک خانواده‌ایم» درباره این برنامه به خبرنگار مهر بیان کرد: مسابقه «ما یک خانواده‌ایم» شامل چهار مرحله می‌شود و در نهایت خانواده‌ها به مرحله قرعه آن می‌رسند و اگر هر خانواده ۱۵۰ امتیاز بگیرند به خانه سلامت رسیده و فینالیست می‌شود.

وی اضافه کرد: هر دو خانواده که در هر ماه بیشترین امتیاز را داشته باشند به فینال می‌رسند، ۲ خانواده در فینال به خانه‌ای می‌رسند و مسابقه در این بخش براساس این خانه، طراحی شده است. هر خانواده که بیشترین امتیاز را بگیرند به احتساب امتیاز مرحله قبلی، برنده نهایی می‌شود. لیلا رحیمیان داور مسابقه در هر مرحله تلنگرهایی را می‌زند تا مخاطب، اهمیت وجود و حضورش را برای دیگر اعضای خانواده درک کند.

عطایی با اشاره به عوامل برنامه توضیح داد: مسعود خواجه وند گوینده برنامه و لیلا رحیمیان داور این مسابقه است که دکترای روانشناسی دارد و از گویندگان خوب هم هست. در این رقابت اعضای یک خانواده مثل پدر، مادر، خواهر، برادر و حتی خاله و مادر و کودکان به صورت حضوری شرکت می‌کنند.

این تهیه کننده رادیو توضیح داد: مسابقه کاملاً نمایشی است و یک مسیر را تا «خانه سلامت» در نظر گرفته‌ایم و خانواده چالش‌های این مسیر را پشت سر می‌گذارند. طوفان خشم، دریای محبت، غار تنهایی، باتلاق افسردگی و مسائلی از این دست که فضایی روانشناختی دارد مراحلی است که خانواده‌ها از آن گذر می‌کنند و هر خانواده براساس دانایی و علم خود، این چالش‌ها را می‌گذرانند.

این تهیه کننده رادیو یادآور شد: هدف ما در این مسابقه این است که خانواده‌ها در این فضا، به چیزهایی توجه کنند که پیشتر خیلی مورد توجه قرار نمی‌گرفت و این مسائل به روابط سالم در خانواده کمک کند.

عطایی گفت: فضای برنامه همانطور که اشاره کردم نمایشی است و با افکت و زیرصدا، بخش‌های مختلف از جمله باتلاق حسادت طراحی شده است.

این برنامه روزهای جمعه ساعت ۱۶ از شبکه سلامت پخش می‌شود و جمعه آخر هر ماه فینال مسابقه برگزار می‌شود.

کد خبر 5411461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha